طرح تفصیلی ایلام منتظر اعتبار

شهردار ایلام گفت: اجرای طرح تفصیلی در ایلام به بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، که انجام این مهم در گروی تامین اعتبار لازم است.

“خالق منصوری” اظهار کرد: خرید اراضی که در طرح تفصیلی برای فضای سبز در نظر گرفته شده به بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. وی با بیان اینکه طراح طرح تفصیلی شهر، دستگاه مسکن و شهرسازی بوده و شهرداری مجری این طرح است افزود: طبق قانون اگر شهرداری در زمان مقرر شده نتواند مناطقی را که در طرح تفصیلی به عنوان کاربرهای عمومی در نظر گرفته شده‌ تملک نکند مالکان می‌توانند از حقوق مالکانه خود استفاده کنند.
منصوری ادامه داد: در گذشته تملک کاربری‌های عمومی ۱۰ سال بود که امروزه به کمتر از ۵ سال کاهش یافته است که مالکان بعد از ۵ سال می‌توانند اقدام به ساخت و ساز کنند.
شهردار ایلام با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات اساسی در اجرای “طرح تفصیلی” سنددار بودن اراضی در این طرح است، خاطرنشان کرد: عدم توانایی مالی شهرداری در تملک این اراضی موجب شده تا مالکان از حقوق قانونی مالکانه خود استفاده کرده و نسبت به انجام ساخت و ساز در این اراضی اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه برای خرید این اراضی به بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیار دارد و انجام این مهم نیازمند اعتبار کافی است تصریح کرد: اگر این اعتبار تامین شود شهرداری آمادگی دارد، حتی اگر ساخت و ساز در آنها صورت گرفته باشد آنها را تخریب کرده و طرح‌های پیش‌بینی شده را اجرا کند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0