مترو مینسک بلاروس

روزانه ۸۰۰ هزار نفر با مترو مینسک سفر می‌کنند

مترو مینسک- پایتخت بلاروس- که در سال ۱۹۸۴ افتتاح شد، شامل ۲ خط و ۲۵ ایستگاه است.

خط یک یا همان آبی با ۱۱ ایستگاه به طول ۱۲٫۲ کیلومتر در سال ۱۹۸۴ و خط ۲ یا قرمز با ۱۴ ایستگاه به طول ۱۸٫۱ کیلومتر در سال ۱۹۹۰ افتتاح گردید.

تاریخچه:

با رشد جمعیت طی دهه‌های ۱۹۷۰- ۱۹۵۰ نیاز به ساخت سیستم انتقال سریع در مینسک بیش از پیش احساس شد. کار احداث مترو در ۱۹۷۷ آغاز و در ۳۰ ژوئن ۱۹۸۴ به عنوان نهمین سیستم مترو در اتحاد جماهیر شوروی سابق به روی عموم گشوده شد.

علی‌رغم فروپاشی شوروی، ساخت مترو مینسک طی دهه ۱۹۹۰ برخلاف سایر متروها نظیر ایروان بی‌وقفه ادامه یافت. بعضی کارشناسان آن را به اصلاحات کند طرح‌های اقتصادی شوروی در بلاروس نسبت می‌دهند که به توسعه مترو کمک کرد. اخیرا افتتاح ایستگاه‌ها قبل از موعد مقرر است.

مینسک شهری است سطحی که خاک آن بسیار خشک است در نتیجه اگرچه اکثر ایستگاه‌ها در زیر زمین قرار دارند، اما عمق آن‌ها خیلی زیاد نیست. از مجموع ۲۵ ایستگاه، ۱۶ ایستگاه ستونی و بقیه گنبدی شکلند.

مانند بسیاری از سیستم‌های مترو در شوروی سابق، تمام ایستگاه‌ها دارای دکوراسیون است. بعضی از آن‌ها نماد ملی بلاروس هستند. در سال‌های اخیر تکنولوژی بالا نیز به دکوراسیون‌ها اضافه شده است.

گسترش:

در حال حاضر از چندین پروژه تحت بررسی تنها یک مورد یعنی احداث سه ایستگاه در جنوب‌غربی در حال پیگیری است.

پروژه اصلی یعنی احداث خط سوم از جنوب به سمت شمال ‌شرقی با عبور از مرکز شهر در سال ۲۰۱۱ آغاز و انتظار می‌رود فاز اول آن در سال ۲۰۱۷ افتتاح شود.

از احداث خط چهارم که قرار است جنوب‌شرقی را به شمال‌غربی متصل کند تا قبل از ۲۰۱۵ خبری نیست.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0