انتقاد شدید از شهرسازی یزد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با انتقاد از وضعیت شهرسازی در یزد تاکید کرد: باید هویت دارالعبادگی یزد حفظ شود.

 آیت‌الله محمدرضا ناصری، در مراسم تحلیف اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد بر تشکیل اتاق فکر به منظور ارائه بهترین راهکارها تأکید کرد. وی گفت: باید کمر همت بسته و برای موفقیت شهر با تمام توان خود فعالیت کنید.

امام جمعه یزد اضافه کرد: اعضای شورای شهر باید با بهره‌گیری از اتاق‌های فکر و به دور از مسائل سیاسی که در آن اصحاب فکر و اندیشه حضور دارند، با شناسایی وظایف شورای شهر و نیازهای شهروندان، بهترین راه را ارائه کنند. وی افزود: مقولات مختلفی در وظایف شورای شهر وجود دارد که اگر شورا بخواهد به درستی کار کند اولا باید حال و هوای شهر در دستش باشد، ثانیا به گونه‌ای عمل کند که وقت کم نیاورند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: اعضای شورای شهر برای بهره‌برداری هر چه بهتر از وظایف خود باید فعالیت‌های خود را دسته‌بندی کرده و این فعالیت‌ها را به افراد متخصص در هر زمینه بپردازند.
ناصری با انتقاد از وضعیت شهرسازی در یزد، اظهار کرد: وضعیت شهرسازی در یزد اصلا درست نیست و اگر از بالا شهر یزد را نگاه کنیم، واقعا خجالت می‌کشیم. وی افزود: این وضعیت شهر نیازمند راهکاری است که باید توسط متخصصانی که در اختیار اعضای شورای شهر هستند ارائه شود تا از بدتر شدن این موضوع جلوگیری شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: شهر یزد یک شهر مذهبی است و هر کسی وارد این شهر شود، اینجا را به عنوان یک شهر مذهبی و مناسب نگاه می‌کند، لذا باید هویت دارالعبادگی یزد حفظ شود.
ناصری با اشاره به این که خیلی از خانواده‌های ایرانی در ایام تعطیلات به دلیل بالا بودن امنیت اخلاقی یزد، این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: این ویژگی وظیفه‌ای بر دوش ما گذاشته که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، یزد نیازمند سبک معماری خاص خود است و نباید سبک‌های جدید را بدون هیچ برنامه‌ای در بافت‌های مختلف خصوصا بافت تاریخی قرار دهیم.
وی تصریح کرد: مسئله دیگر شهر یزد مسئله کم آبی است، در این زمان که ما کم آب هستیم یک سوال پیش می‌آید که چطور چهره شهر را پیش ببریم که با مشکل مواجه نشویم.
امام جمعه یزد افزود: یکی از گزینه‌هایی که در نظر گرفته می‌شود، صنعتی کردن شهر یزد است که سبب آلودگی هرچه بیشتر یزد می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: گزینه‌های مختلف دیگری از جمله کشاورزی نیز مد نظر قرار می‌گیرند، اما باید توجه داشت که یزد یک شهر با استعداد‌های بسیار زیاد در زمینه‌های علمی و فرهنگی است.
ناصری افزود: الان شهر یزد در هیچ چیزی شاخص نیست، موارد بسیاری هستند که ارائه خدمات به مردم در سراسر کشور توسط یزد انجام می‌شود اما هیچ موردی به عنوان یک شاخص مد نظر قرار نمی‌گیرد.
وی گفت: یکی از این زمینه‌ها بحث درمان است، یزد در زمینه خدمات عمومی پزشکی فعالیت‌های مناسبی انجام داده است، اما نتوانسته به عنوان شاخص در یکی از رشته‌های پزشکی خود را معرفی کند.
امام جمعه یزد افزود: این شاخص‌سازی به معنای آن نیست که سایر زمینه‌ها در نظر گرفته نشود، بلکه باید در تمام زمینه‌ها از جمله کشاورزی تدابیر لازم اتخاذ شود.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: کشاورزی استان حتی در دورترین نقاط نیز باید مکانیزه باشد، باید تدبیری داشته باشیم که در خشکسالی‌ها تمام کشاورزی ما نابود نشود.
ناصری اظهار کرد: اگر استان یزد آب نداشته باشد، ما باید بتوانیم در خشکسالی فعالیت کشاورزی کنیم و با مدیریت آب محصول کشت کنیم. وی در ارتباط با وضعیت خانواده‌ها در استان گفت: اگر فکری در زمینه کانون خانواده نشود، تا ۲۰ سال آینده کانون خانواده در یزد نابود خواهد شد.
امام جمعه یزد تصریح کرد: امام صادق (ع) سه چیز را عامل جلوگیری از رشد انسان دانسته که یکی از مهمترین آنها، همت کوتاه است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار کرد: یکی دیگر از مقولاتی که باید به آن توجه ویژه صورت گیرد، بحث حجاب در میان مردم یزد است، این موضوع باید به درستی مدنظر قرار گیرد.
ناصری شهرت‌طلبی را برای اعضای شورای شهر نامناسب دانست و گفت: اعضای شورای شهر نباید وارد سیاسی بازی شوند، به دنبال شهرت نباشند و به گونه‌ای کار کنند که حتی اگر کسی از فعالیت‌های آنها اطلاع پیدا نکرد، باز هم در راستای موفقیت شهر فعالیت کند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0