فرودگاه فرانکفورت آلمان

فرودگاه فرانکفورت یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های اروپاست.

فرودگاه اولیه در سال ۱۹۳۶ تاسیس شد و در آن زمان دومین فرودگاه بزرگ در آلمان بود.طراحی و تصمیم برای ساخت فرودگاهی جدید در جنوب فرانکفورت از سال ۱۹۳۰ وجود داشت اما در آن زمان‌ها به‌خاطر شرایط کنار گذاشته شد.بعد از سال ۱۹۳۳ رژیم نازی طرح‌ها را بررسی  کرد و ساخت فرودگاه را آغاز کردند.

در طول جنگ‌جهانی دوم از این فرودگاه برای پروازهای نظامی استفاده می‌شد.فرودگاه تا سال ۱۹۵۸ زیاد توسعه پیدا نکرد.در این سال بود که ترمینال جدید مسافربری‌اش یا همان ترمینال ۱ باز شد.

در سال ۱۹۵۷ باندهای فرودگاه تا ۳هزار متر و دوباره در سال بعد تا ۳هزار و ۹۰۰ متر دیگر افزایش پیدا کرد.

در سال ۱۹۶۲ مسئولان فرودگاه تصمیم گرفتند یک ترمینال دیگر(ترمینال میته) و بزرگ‌تر با ظرفیت ۳۰ میلیون مسافر در سال بسازند.ساخت این ترمینال در سال ۱۹۶۵ آغاز و برای استفاده عموم در سال ۱۹۷۲ افتتاح شد.

باند جدید دیگری در سال ۱۹۸۴ به‌بهره‌برداری رسید.کار بر روی  ساختمان ترمینالی جدید در سال ۱۹۹۰ آغاز و ترمینال ۲ در سال ۱۹۹۴ باز شد.

مرکز اصلی استار الاینس در این فرودگاه قرار داردو همچنین خطوط هوایی بسیاری از سراسر جهان به این محل پرواز دارند.

طبق اطلاعات ارائه‌شدن توسط مسئولان این فرودگاه،هیچ فرودگاه اروپایی دیگری به اندازه فرودگاه فرانکفورت پرواز مستقیم به سئول و شانگهای ندارد.

بیش از ۱۲۰ خط هوایی در فرودگاه فرانکفورت  در طی هفته به ۳۰۷ مقصد در ۱۰۹ کشور جهان، حدود ۴هزار و ۶۵۰ پرواز مستقیم دارند.

از این فرودگاه تا مادرید، لندن، مسکو یا آتن ۳ساعت، تا شیکاگو ۹ و تابمبئی یا گوانگ‌ژو ۱۱ ساعت فاصله پروازی است.

هر روز ۱۵۰هزار مسافر در فرودگاه فرانکفورت آمد و شد دارند.

تقریبا۳۰درصد مسافران با ترن به فرودگاه می‌آیند و مسافرانی که زمینی می‌خواهند از فرودگاه خارج شوند با یکی از ۳۹۰ ترن موجود در حال حاضر،به دیگر مقصدها در منطقه و کل اروپا می‌روند.برای سرویس دهی این قطارها بیش از ۱۶۰نفر مشغول
به کارند.

به گفته سایت رسمی این فرودگاه، مفهوم همسایگی و نزدیکی در اینجا بازبینی و دوباره تعریف شده است.

در فرودگاه فرانکفورت حدود ۲۲۰ فروشگاه، بار و رستوران وجود دارد.

تا سال ۲۰۱۵ قرار است محوطه مربوط به خرید به ۴۲هزار و ۵۰۰ متر مربع برسد.

برای حرکت همگام با افزایش میزان پروازها و حمل‌و‌نقل هوایی و تامین پیش‌ نیازها ، یک باند فرود اضافی، ترمینال سوم و محل تعمیر و نگهداری” ای ۳۸۰ ” در حال ساخت است.

به‌زودی ۸ میلیون مسافر در سال می‌توانند در این فرودگاه جا‌به‌جا شوند. ترمینال ۱ و ۲ در حال روز‌آمد و مدرن‌شدن است .قرار است در جنوب فرودگاه “شهرِ بار شماره ۲” به مساحت ۲۷ هکتار ساخته شود.این بخش مکان وسیعی برای دست‌اندرکاران بار و کالا ایجاد خواهد کرد.

فضای دور و بر فرودگاه برای پوشش هرگونه نیازی کافی است.تمام پروژه‌های توسعه شامل اداره‌های مربوط به  انواع و اقسام طرح‌ها و خواسته‌ها ، هرکدام مشخصه‌های خاص خودشان را دارند:

* معماری منحصر به‌فرد مرکز خط‌هوایی فرانکفورت قرار است علامت و مشخصه جدید “شهر فرودگاهی” بشود.این بخش ویژه محیط کاری خاصی با سالن سمینار، فروشگاه، رستوران و دو هتل هیلتون را دربر می‌گیرد.

*باغ‌های  ورودی جدید، بخش شرقی شهر‌هوایی را با شهرسازی زنده همراه با سبزی آرامش‌بخش غنی خواد کرد.

*جایگاه مونشف در شمال‌غربی شهر فرودگاهی بزرگ‌ترین پارک تجاری در نطقه راین خواهد بود که شرکت‌های تدارکاتی ، بخش‌های تجاری مربوط به فرودگاه و امور این‌چنینی در آن مستقر خواهند بود.

این فرودگاه داروخانه ، محل عبادت و انجام اعمال مذهبی و محل بازی برای بچه‌ها هم دارد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0