فرودگاه سیدنی استرالیا

فرودگاه سیدنی یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های در حال فعالیت در جهان است.

این فرودگاه که در حومه سیدنی قرار دارد در سال ۱۹۱۹ به‌وسیله شرکت مهندسی و هواپیمایی استرالیا  از کلوب مسابقه کنسینگتون اجاره شد و اولین فضای پرواز هواپیما و فرودگاه تاسیس شد.

یک پناهگاه با برزنت درست و اولین هواپیما سرهم شد.

اولین پرواز در نوامبر ۱۹۱۹ در این فرودگاه با پرواز “نیجل لاو” و چرخش به دور فرودگاه، انجام شد.تا اواسط دهه ۱۹۲۰ سرویس‌دهی بین استرالیا، ملبورن و آدلاید به‌طور منظم انجام می‌شد و دولت استرالیا کنترل فرودگاه را به‌دست گرفته بود.

در دهه ۱۹۴۰ یک ترمینال مسافری  افتتاح و اجاز ساخت دو باند جدید داده شد.

کار ساخت و گسترش باند شمالی-جنوبی به سمت خلیج بوتانی در سال ۱۹۶۳ آغاز و ساخت ترمینال بین‌المللی در سال۱۹۶۵   شروع شد.

باند موازی یا سوم در سال ۱۹۹۴، ۵ سال بعد از تصویب مجوز ساختش، کامل شد. دولت استرالیا در سال ۲۰۰۲، فرودگاه سیدنی را به بخش خصوصی واگذار کرد.

این فرودگاه  ۳ ترمینال دارد. ترمینال شماره یک مخصوص پروازهای بین‌المللی است. ترمینال شماره ۲ به پروازهای داخلی و منطقه‌ای اختصاص دارد و در ترمینال ۳ یا ترمینال داخلی کوانتس فقط پروازهای داخلی با کوانتس انجام می‌شود.

کوانتس علامت اختصاری “خدمات هوایی سرزمین شمالی و کویینزلند” است و به خط هوایی استرالیا اشاره دارد.در سال ۲۰۱۰، روزانه به‌طور متوسط ۹۷ هزار و ۴۰۰ مسافر در این فرودگاه جا‌به‌جا شدند.رقمی حدود ۳۵٫۶ میلیون مسافر در کل سال.

در این فرودگاه ۷ ترمینال مخصوص حمل بار و کالا وجود دارد .در سال ۲۰۰۷ بیش از ۴۷۰هزار تن بار در این فرودگاه جابه‌جا شد.کالاهای صادراتی عبارتند از کالاهای فاسدشدنی به شکل یخ‌زده یا تازه مانند گوشت، غذاهای دریایی و میوه و نیز مواد و کالاهای تولید و ساخته‌شده. واردات نیز معمولا کالاهای تولید شده با ارزش و قیمت بالا مانند کامپیوتر و اجزا ماشین اند.

بخش مربوط به نگهداری،پارک، فرود و صعود هواپیما ها در فرودگاه سیدنی با رشد ترافیک هوایی و مسافر  به‌طور مداوم به‌روز شده و توسعه پیدا کرده‌است.

منطقه هواپیماها باند‌های موازی در جهت شمال-جنوب، یک باند با جهت شرقی-غربی،تاکسی ویز( مسیر حرکت هواپیما و ماشین‌راهنما و فرودگاه)، محل پارک و زیرساخت‌های پشتیبانی و جانبی را دربرمی‌گیرد.

باند اصلی شمالی-جنوبی ۳ هزار و ۹۶۲ متر طول دارد.باند موازی آن ۲ هزار و ۴۳۸ متر و باند شرقی-غربی ۲ هزطار و ۵۳۰ متر طول دارد.

دو باند شمالی-جنوبی مجهزند به سیستم‌های روشنایی با حساسیت به نزدیک‌شدن هواپیما و با نور بالا و همه باندها به سیستم ابزرا فرود(آی ال اس) مجهزند.

در کنار باندها سیستم تاکسی وی برای تسهیل در حکت موثر و بهتر هواپیما بین باند و محوطه ترمینال ها طراحی و ساخته‌ شده‌اند.

باندهای این فرودگاه و تاکسی وی‌هایش برای پذیرش هواپیمای “ای ۳۸۰” به‌روز شده‌اند.

رفت‌و آمد به فرودگاه از طریق مترو، اتوبوس، تاکسی و دیگر ماشین‌ها و نیز راهی مخصوص پیاده‌ها و دوچرخه‌سوارها امکان‌پذیر است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0