توسعه دوگنبدان بدون توجه به شهرسازی

عضو شورای شهر دوگنبدان گفت: دوگنبدان بدون در نظر گرفتن مشخصات فنی شهرسازی، توسعه بی‌رویه پیدا کرده است.

شاپور روانبخش در دیدار با منتخبان جدید شورای اسلامی شهر دوگنبدان با تأکید بر این‌که نخستین عامل موفقیت و ثبت عملکردی مطلوب برای شوراها اتحاد است، اظهار کرد: اگر اعضای یک شورا با هم اتحاد لازم را نداشته باشند، دست اخوت و برادری به هم ندهند و از خواسته‌های شخصی در برابر منافع مردم نگذرند، هیچ‌گاه موفقیتی کسب نمی‌کنند.

وی افزود: به هر حال در شورای فعلی که شش سال به طول انجامید، افراد مختلفی به عنوان عضو این شورا حضور داشته و به دلایل مختلفی نیز جدا شدند، اختلاف سلیقه‌های وجود داشت. روانبخش با بیان اینکه من رک و بی‌پرده سخن می‌گویم، تصریح کرد: شهردار هر کسی باشد؛ اگر بداند میان شورا وحدت و همدلی وجود ندارد، نباید این مسئولیت را قبول کند.

عضو شورای فعلی شهر دوگنبدان تأکید کرد: زمانی یک شورا ارزش داشته و حرف آن خریدار دارد که شهردار از اعضای شورا حساب برده و از همه با شورا اتحاد داشته باشد. وی عنوان کرد: اگر در راستای خدمات‌رسانی به شهر و مردم، اعضای شورای یک شهر به تشخیصی رسیدند و شهردار توانایی اجرای آن مصوبه را نداشته باشد؛ اعضای شورا می‌توانند نسبت به شهردار اقدام کنند؛ زیرا این اختیار سبب فعال‌تر شدن یک شهردار می‌شود.

روانبخش با اشاره به موضوع زیرساخت‌های شهری و بیان این‌که دوگنبدان بدون در نظر گرفتن مشخصات فنی شهرسازی، توسعه بی‌رویه پیدا کرده است، افزود: متأسفانه شهرداری نیز در شرایط و وضعیت اقتصادی و رکود فعلی درآمدی در راستای انجام خدمات بهتر شهری در اختیار ندارد.

این عضو شورای شهر دوگنبدان یادآور شد: در هر حال افزون بر ۵ میلیارد ریال در ماه مجموع حقوق پرداختی پرسنل شهرداری بوده که با در نظر گرفتن بودجه ۶۰ میلیارد ریالی شهرداری این مبلغ جوابگوی آیتم پرداخت حقوق پرسنل شهرداری نبوده است. روانبخش اظهار کرد: با توجه به تأکید قانون مبنی بر اختصاص ۶۰ درصد درآمد شهرداری‌ها به فعالیت‌های عمرانی شهری، یک ریال از درآمدهای شهرداری به فعالیت‌های عمرانی اختصاص نیافته است.

وی با بیان این‌که متأسفانه در چند مدت اخیر بعضی افراد از ضعف شورا سخن به میان آورده‌اند، متذکر شد: افراد حاضر در شورای کنونی شهر دوگنبدان افرادی توانمند هستند که تنها دغدغه آنها خدمت و فعالیت در راستای پیشرفت شهری بوده است. روانبخش با بیان این‌که از ۲۰ میلیارد ریال سهم ارزش افزوده گچساران در سال گذشته تنها ۸ میلیارد ریال آن محقق شده است، اظهار کرد: در این زمینه پیگیری‌ها و درگیری‌های زیادی به وجود آمد که در حال حاضر شرایط بهتری ایجاد شده است .

این عضو شورای شهر دوگنبدان ابراز کرد: در مدت طول عمر شورا فراز و نشیب‌های زیادی ایجاد شد و خدا را شاهد می‌گیرم در بسیاری از مواقع به خاطر نادیده گرفته شدن حقوق مردم گریه‌ام می‌گیرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0