ارتقای کیفیت اجرای طرح تفصیلی در اولویت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر این که ارتقای کیفیت اجرای طرح تفصیلی اولویت سال دوم اجرای این طرح است، گفت: هم اکنون مصوبات تدقیق شده در سیستم مکانیزه شهرسازی و شهرداری تهران اعمال شده است و امکان دسترسی شهروندان به آن وجود دارد.

علیرضا جاوید، در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه مدیریت شهری با بیان این مطلب گفت: در فاز دهم که فاز نهایی طرح تفصیلی است کلیه نقشه های تدقیق، اصلاح و بازنگری شده که به امضای اعضای کمسیون ماده ۵ رسیده است، در سیستم مکانیزه شهرسازی و شهرداری تهران بارگذاری شده و در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این سیستم هم اکنون در حال خدمات رسانی به شهروندان است، افزود: بخشی از اشکالات طرح تفصیلی در فرآیند تدقیق برطرف شده و هم اکنون در فرآیند اجرای سال دوم طرح تفصیلی در تلاش هستیم که با شعار و راهبرد ارتقا کیفیت اجرای طرح تفصیلی نقاط ضعف طرح را برطرف و نقاط قوت را بیش از پیش تقویت کنیم.

جاوید بیان کرد: پس از ابلاغ طرح تفصیلی شهر تهران و براساس مفاد طرح، سال اول ، سال بازنگری، تدقیق و پایش بود و به همین منظور یک فرآیند چند مرحله ای در معاونت شهرسازی تعریف شد تا فرآیند مشخصی را طی کند.

وی افزود: در فاز نخست که در نیمه اول سال جاری اجرایی شد، جلساتی در قالب حمایت و نظارت ستادی معاونت شهرسازی و معماری تعریف شده بود که به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شد و در قالب آن کلیه مدیران معاونت شهرسازی هر هفته به یکی از مناطق ۲۲ گانه می رفتند و طی جلسات فشرده و دقیق نقاط قوت و ضعف اجرای طرح تفصیلی را در آن منطقه بررسی می کردند.

جاوید ادامه داد: در فاز دوم که از مهرماه تا پایان آذر ادامه داشت جلسات کارشناسی طرح تفصیلی در مناطق ۲۲ گانه برگزار شد که در قالب بازدیدهای صورت گرفته پیگیری تدقیق طرح تفصیلی به انجام رسید.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در فاز سوم جلسات کمیته فنی تصویب طرح تفصیلی از جمع بندی مراحل اول و دوم در دفتر مشاور طرح تفصیلی شهر تهران صورت گرفت، اظهار داشت: در بهمن ماه، فاز چهارم تدقیق طرح تفصیلی به سرانجام رسید که طی آن جلسات شورای هماهنگی تدقیق نقشه های طرح تفصیلی با موضوع جمع بندی سه فاز قبلی برگزار شد و در جلسات کارشناسی تدقیق پهنه بندی ها و سایر موضوعات لایه های طرح تفصیلی مورد بررسی قرار گرفت.

جاوید ادامه داد: در اوایل اسفند ماه، جمع بندی مراحل اول تا چهارم در قالب فاز ۵ به کارگروه فنی کمسیون ماده ۵ ارجاع شد و این کارگروه فرآیند تدقیق را دنبال کرد و نتایج آن در قالب فاز ششم در نیمه اسفند در کمسیون ماده ۵ بررسی و تصویب شد.

وی تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری در مرحله هفتم طرح تفصیلی، مشاور مدیریت طرح تفصیلی، مصوبات کمسیون ماده ۵ را در نقشه های طرح تفصیلی جدید منعکس کرد و در فاز ۸ که در تیرماه سال جاری بود این مصوبات به امضای اعضا رسید. به عبارتی اعضای کمسیون ماده ۵ نقشه ها و شیت های طرح تفصیلی که ۴۰۶ شیت است را امضا کردند.

معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: در نهمین مرحله ، دو جلد مجلدات امضا شده نقشه های طرح تفصیلی در اختیار اعضای کمسیون ماده ۵ و دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی قرار گرفت و در فاز نهایی ، این مصوبات تدقیق شده در سیستم مکانیزه شهرسازی و شهرداری تهران اعمال شد و شهروندان به آن دسترسی پیدا کردند.

جاوید تاکید کرد: ضمن حفظ انسجام مدیریتی در اجرای طرح تفصیلی که لازمه چنین کاری است همچنان آماده دریافت نقطه نظرات اساتید دانشگاهی، کارشناسان و اهالی رسانه در اجرای طرح تفصیلی هستیم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0