طراحی شهر جدید قشم

دانشگاه هنر اصفهان در یک پروژه پژوهشی و کاربردی، شهر جدید قشم به نام شیب دراز را طراحی کرد.

شیب دراز، بخشی از جزیره قشم است که به دلیل اهمیت اکوتوریسم و جاذبه تخمگذاری لاک پشت های پوزه عقابی شهرت دارد. رییس دانشگاه هنر اصفهان گفت: در این پروژه، شهر شیب دراز با حدود یکصد هزار نفر جمعیت و بر اساس جدیدترین فناوری ها و روش های معماری و شهرسازی طراحی شده است.
فرهنگ مظفر افزود: طراحی این شهر بر اساس قرارداد بین سازمان منطقه آزاد قشم و دانشگاه هنر اصفهان صورت گرفته است. وی این قرارداد را یکی از پروژه های مهم پژوهشی و در ارتباط با صنعت دانشگاه هنر اصفهان دانست و اظهار کرد: شیب دراز، یک شهر نمونه در منطقه خاورمیانه است که بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا در زمینه انرژی و نفت در آن سرمایه گذاری خواهند کرد. وی تصریح کرد: این شهر برای پاسخگویی به صنعت نفت و گردشگری جزیره قشم طراحی شده است.
رییس دانشگاه هنر اصفهان گفت: در این پروژه، منطقه شیب دراز جزیره قشم از نظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، منابع طبیعی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس نتایج آن شهری نمونه طراحی شد. وی افزود: دانشگاه هنر اصفهان به عنوان مشاور مادر برای ساخت این شهر نیز انتخاب شده است تا استانداردهای مورد نیاز برای احداث شهر را تعیین کند.
مظفر با بیان اینکه دانشگاه هنر اصفهان در رویکردی جدید ارتباط خود با دستگاه های اجرایی را گسترش داده است، گفت: بیشتر این ارتباطات در جهت کارآفرینی است. وی مهمترین قراردادهایی که در این زمینه منعقد شده است را با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تدوین و بازنگری رشته های هنر، شهرداری اصفهان برای به کارگیری انگاشتهای توسعه پایدار و کیفیت زندگی در فرایندهای برنامه ریزی شهری و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای آمایش سرزمین در بخش گردشگری و میراث فرهنگی اعلام کرد.
وی تصریح کرد: رشته ها و دانشکده های جدید دانشگاه هنر اصفهان نیز با رویکرد اقتصاد، کارآفرینی و ارزش های دینی مانند دانشکده های اقتصاد و کارآفرینی، صنایع دستی، هنر ادیان و تمدنها تدوین و ایجاد شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0