خانه جلال آل‌احمد و سیمین دانشور – تهران

خانه جلال آل‌احمد و سیمین دانشور در تهران خیابان شریعتی، میدان قدس، خیابان شهید تقی رفعت قرار دارد.

این خانه که قدمت آن به دوره پهلوی دوم می‌رسد، محل زندگی جلال آل‌احمد و سیمین دانشور، دو نویسنده مشهور کشورمان، بوده است.

این خانه بنا بر گفته‌های مرحوم سیمین دانشور، در سال ۱۳۳۲ به پیشنهاد جلال آل‌احمد و سیمین دانشور، ساخته شد و پس از مراجعت سیمین دانشور از آمریکا در این منزل مستقر شدند.

این خانه ۴۲۰ متر مربع عرصه و ۲۲۰ متر مربع زیر بنا دارد و در ۲ طبقه ساخته شده است. اتاق نشیمن عمومی، سرویس‌ها، آشپزخانه و کتابخانه در طبقه همکف طراحی شده و اتاق نشیمن خصوصی در طبقه دوم قرار دارند.

نماسازی بنا ساده و شکیل بوده و با استفاده از آجر و پوشش شیروانی اصالت طراحی ساختمان نشان از نوعی تفکر معمارانه در طراحی آن دارد.

مرحوم جلال آل احمد (۱۳۴۸) و همچنین سیمین دانشور (۱۳۹۰) تا آخر عمر در این خانه زندگی کردند.

این خانه متعلق به خانم سیمین دانشور بوده و با توجه به شخصیت والای فرهنگی وی، مشتاقانه مایل به ثبت ملک خود در فهرست آثار ملی بود.

خانه جلال آل‌احمد و سیمین دانشور در سال ۱۳۸۳ توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره ۱۱۴۶۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0