تصویب نهایی طرح مجموعه شهری اصفهان

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: طرح مجموعه شهری شهرداری اصفهان در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب نهایی رسید.

مهدی جمالی‌نژاد در نهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال‌جاری با اشاره به تلاش انجام شده در چند سال اخیر در مورد اتخاذ تصمیم در ارتباط با طرح مجموعه شهری اصفهان، اظهار کرد: این طرح پس از بررسی‌های نهایی به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه استقرار پراکنده فعالیت‌های اقتصادی و سکونت‌گاه‌های جمعیتی در پهنه‌ها و نقاط پیرامونی اصفهان و ساخت و سازهای بدون برنامه در چند دهه گذشته به بروز بحران‌های جدی در مدیریت اصفهان و مناطق پیرامونی منجر شده است، افزود: محدوده مجموعه شهری اصفهان، به عنوان محدوده همبسته فضایی و عملکردی و دارای الگوی منظم تعامل‌های جمعیتی و فعالیتی، نظام برنامه‌ریزی منسجم و مدیریت یکپارچه منطقه‌ای را به همراه دارد.

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به موارد این طرح، تصریح کرد: نقاط سکونتگاهی، کانون‌های فعالیت عمده خارج از نقاط شهری و روستایی، پهنه‌ها و لکه‌های عمده پوشش زمین و بالاخره خطوط ارتباطی و زیربنایی موجود بین عناصر مذکور، واحدهای مطالعاتی این طرح است.

وی ادامه داد: تمرکز این طرح و نتایج پیشنهادی آن بیش از آنکه برخورد عناصر مذکور و ویژگی‌های درونی آنها باشد، بر تعامل فضایی و عملکردی آنها با یکدیگر و بازتاب‌های آن بر فضاهای کالبدی موجود در حد فاصل بین آنهاست.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه در این طرح سطح‌بندی توسعه فضایی – اقتصادی، ترسیم خطوط هم ظرفیت و الگوی پراکنش و استقرار نقاط شهری مورد بررسی قرار می‌گیرد، اذعان کرد: در این مجموعه تأکید و توجه خاصی بر زمینه‌های فراشهری شده و انتظار می‌رود نتایج این طرح بتواند تکمیل‌کننده بسیاری از نیازها و حلقه مفقوده موجود در برنامه‌ریزی و مدیریت منطقه‌ای استان شده و جایگاه رسمی و قانونی مجموعه شهری اصفهان و به تبع آن نظام مدیریتی آن در نظام اداری – اجرایی و حقوقی استان ملحوظ ‌شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0