تصویب طرح جدید جامع شهری گرگان

رئیس شورای شهر گرگان گفت: طرح توسعه و عمران (جامع) شهر گرگان در نهمین جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور طی سال جاری به تصویب رسید.

حسین ربیعی در جلسه شورای شهر گرگان گفت: بازنگری طرح جامع شهر گرگان با افق ۱۳۹۰ پس از بررسی و تصویب در شورای شهر و کمیسیون ماده ۵ برای تصویب نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارسال شد که این طرح طی جلسه مورخ ۳۱ تیر ماه در شورای عالی شهرسازی نیز به تصویب رسید.
وی با اشاره به اینکه طرح جامع قبلی شهر گرگان مربوط به سال ۱۳۷۵ است افزود: در این راستا و با توجه به وضعیت شهرسازی و قدیمی بودن طرح جامع شهری گرگان تهیه طرح جامع جدید در دستور کار شورای دوره سوم شهر گرگان قرار گرفت.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر گرگان در ادامه خاطر نشان کرد: طرح جامع شهر عبارت از طرح بلند مدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و تسهیلات شهری و نیازمندیهای عمومی شهری، خطوط کلی ارتباطی و محل مراکز انتهایی خط (ترمینال) و فرودگاهها و بنادر و سطح لازم برای ایجاد تأسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویتهای مربوط به آنها تعیین می‌شود و ضوابط و مقررات مربوط به کلیه موارد فوق و همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی، تهیه و تنظیم می‌گردد.

ربیعی ادامه داد:طرح جامع در دو مرحله تهیه شده است که مرحله اول آن شامل انجام بررسی ها، شناخت وضع موجود شهر مانند مطالعات جغرافیایی، اقلیمی، تاریخی و بررسی ویژگی های اقتصادی، اجتماعی و کالبدی شهر و در بخش آخر این مطالعات جمع بندی و تجزیه و تحلیل بود و در مرحله دوم، طرح کالبدی شهر و گزارش های مربوطه ارایه شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح جامع شهری با هدف تدوین برنامه و تعیین جهات توسعه شهری و تامین نیازمندیهای آن بر مبنای پیش بینی ها و اهداف توسعه شهری، تهیه می شود، تصریح کرد: طرح جامع را می توان الگوی صحیح استفاده از اراضی شهری دانست که به منظور ترویج ضوابط شهرسازی، کنترل توسعه شهرها، گرایش به نظام برنامه ریزی و هماهنگ سازی بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی، با توجه به کیفیت محیط زیست و بر اساس شناخت حوزه های نفوذ طبیعی، اجتماعی و اقتصادی شهرها تهیه می شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0