روشنایی خیابانها هوشمند می شود

یک مبتکر، لامپ های هوشمند و منحصر به فردی را برای خیابانها طراحی کرده است که فقط در صورت حضور عابرین روشن می شود ابتکاری که می تواند هزینه مصرف انرژی را ۸۰ درصد کاهش دهد.

این لامپ های خیابانی ” در صورت نیاز” ، فقط در صورت حضور افراد پیاده، دوچرخه یا خودرو می درخشد و در سایر مواقع کم نور باقی می ماند. این سیستم روشنایی “Tvilight” نام دارد و توسط “چینتان شاه” دانشجوی هندی الاصل دانشگاه فناوری Delft هلند طراحی شده است.

وی با اشاره به روشن بودن بسیاری از لامپ های خیابانی در ساعاتی از شب که هیچ گونه رفت و آمدی وجود ندارد، افزود: اروپا سالانه بیش از ۱۳ میلیارد دلار برای روشنایی خیابان ها هزینه می کند.

این مبتکر راه حلی را برای ساخت یک سیستم روشنایی هوشمند با استفاده از حسگرهای بی سیم به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی ارائه کرده است. وی معتقد است این سیستم با داشتن حسگر بی سیم تلفیقی، مصرف انرژی و انتشار گاز دی اکسید کربن را تا ۸۰ درصد و هزینه های نگهداری را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

در این سیستم فناوری به کار گرفته شده است که می تواند بین انسان و حیوانات کوچک مانند گربه و موش تمایز قایل شود از این رو از روشن شدن غیر ضروری پیشگیری می کند.

شاه اظهار داشت: فکر کردم چرا شهروندان باید برای روشنایی که مصرف نمی کنند پول بپردازند. اکنون برای این امر راه حل داریم. سیستم روشنایی خیابانی Tvilight در حال حاضر در چهار شهر هلند و یک شهر در ایرلند نصب شده است.

کشورهای ترکیه، آمریکا، استرالیا، هند و ژاپن خواهان این سیستم برای روشنایی خیابانهای خود شده اند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0