طرح جامع شهری همدان تهیه شد

معاون وزارت کشور در امور شهرداری ها و دهیاری ها گفت: طرح جامع شهری همدان به عنوان دوازدهمین شهر کشور تهیه شده است.

محمد صارمی در نشست شهرداری ها و دهیاری های همدان در سالن شهدای استانداری همدان افزود: در کشور ۱۲ شهر از یک هزار و ۲۲۶ شهر طرح جامع شهری دارند که همدان نیز یکی از آنها است.
وی همچنین گفت: سرانه شهروندان تهرانی ۱۵ میلیون ریال است و این سرانه در همدان سه میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است. وی اضافه کرد: هشت میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال به عنوان یارانه بلیت اتوبوس به همدان اختصاص یافته است. وی همچنین از وجود ۲۷ هزار اتوبوس با متوسط عمر ۵/۴ سال در کشور خبر داد و گفت: ۹۰ هزار مینی بوس درون و برون شهری و ۳۳۰ هزار تاکسی در کشور فعال است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وجود هشت اصل در قانون اساسی در خصوص شوراها بیانگر جایگاه و اهمیت آن در نظام جمهوری اسلامی است.
امیر خجسته افزود: شوراهای شهر و روستا مطابق قانون اساسی، قوه مقننه شهری و پارلمان های محلی هستند که در شهر و روستا قانون وضع می کنند. وی با انتقاد از ناهماهنگی در اجرای طرح های و ایجاد حفاری مختلف در شهر گفت: با ایجاد مدیریت واحد و یکپارچه تمام امورات شهر به شوراها واگذار شده و از پراکندگی در اجرای طرح ها جلوگیری می شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دهیاری ها نیز باید در روستاها احیا شده و جایگاه تبیین شده خود را در قانون اساسی بیابند افزود: مدیریت واحد نیز باید در روستاها تعریف شده و تعیین تکلیف شود. وی کارهای صورت گرفته ۱۴ سال فعالیت شوراهای شهر و روستا را در کشور بی نظیر توصیف کرد و گفت: زیرساخت های ایجاد شده توسط شوراها در مقوله آب، برق و گاز در کشور چشمگیر است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت اجرای قطار شهری در همدان باتوجه به حجم گسترده ترافیک در این شهر تاکید کرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0