مرمت ارگ بم ادامه دارد

فرماندار بم با اشاره به جدیدت در مرمت کامل ارگ بم گفت: خوشبختانه این ارگ تاریخی از فهرست آثار در معرض خطر یونسکو خارج شده است.

حسین زین الصالحین در گفتگو با مهر اظهارداشت: ارگ بم که در زمین لرزه سال ۸۲ به شدت آسیب دیده بود از ماه های ابتدایی پس از زمین لرزه در معرض روند بازسازی و مرمت قرار گرفت و هم اکنون نیز قسمتهای قابل توجهی از این ارگ مرمت شده است.

وی استفاده از مصالح مقاوم و در عین حال بومی را در مرمت این بنا موفقیتی قابل توجه دانست و گفت: پس از بازرسی های یونسکو و ارائه مدارک لازم در نهایت این ارگ تاریخی از فهرست آثار در معرض خطر خارج شد و روند تکمیل مرمت این ارگ در حال انجام است و هیچ گاه متوقف نشده است.

فرماندار بم گفت: این قلعه تاریخی و منظر شهر بم ثبت تاریخی شده است و بسیار مورد توجه بین المللی قرار دارد ضمن اینکه تلاشها از روز ابتدایی بروز این حادثه تلخ برای بازسازی مجدد ارگ صورت گرفت و هم اکنون با تلاشهای صورت گرفته کارشناسان داخلی و خارجی در نشست اخیر یونسکو در کامبوج ارگ از فهرصت آثار در معرض خطر خارج شد.

وی ادامه داد: بخشهای قابل توجهی از ارگ بم برای بازدید گردشگران آماده سازی شده است و طبق آمار نیز بازدید از این ارگ در صدر بازدیدها در استان کرمان قرار دارد و امیدواریم بازدیدهای گردشگران خارجی نیز از ارگ افزایش یابد.

وی از آوار برداری ارگ بم خبر داد و گفت: هم اکنون در کارگاه های مرمت در مجاورت ارگ بم فعال است و وضعیت بازسازی مطلوب ارزیابی می شود.

فرماندار بم گفت: سالانه ۱۰ میلیارد ریال برای بازسازی ارگ بم اختصاص می یابد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0