کتاب آب نماهای شهری

به کوشش: محسن سلطانی

سال چاپ: ۱۳۹۲

شاید بتوان آب‌نما را، به‌دلیل ارتباط مستقیم با آب ــ عنصر حیاتی زندگی ــ به‌عنوان یکی از انواع خاص مبلمان شهری در نظر گرفت که قابلیت ویژه‌ای در ایجاد جذابیت و شادابی در محیط اطراف دارد.

امروزه اغلب آب‌نماها بیشتر از جنبۀ تزئینی و هنری مورد توجه است، بنابراین، استفادۀ درست از عناصر بصری و به‌کارگیری حواس مختلف، چون شنوایی (موسیقی)، بینایی (فرم و رنگ و نور) و حتی بویایی، در طراحی و ساخت آن، اهمیت روزافزونی می‌یابد. درنتیجه، هماهنگی بین اجزای مختلف آب‌نما و تعامل بین موادومصالح مورد استفاده و قطعات گوناگون آن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. حتی می‌توان از آب‌نما به‌منظور یادآوری اهمیت آب و توجه بیشتر به محیط زیست استفاده کرد.

استفاده از فناوری‌های مختلف و تخصص‌های گوناگونی چون مجسمه‌سازی، طراحی محیطی، معماری و طراحی صنعتی می‌تواند در ایجاد خلاقیت و تنوع بیشتر در طراحی و ساخت آب‌نما مورد استفاده قرار گیرد. در عین حال، ویژگی شادی‌بخش‌بودن و پویایی جریان آب، در همه حال می‌تواند برای شهروندان، به‌خصوص در فضای کسالت‌بار و یکنواخت شهرهای بزرگ، دلپذیر باشد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0