برج ملی کانادا

برج ملی کانادا یا همان Canadian National tower که به آن برج CN گفته می‌شود، یکی از بلندترین سازه‌های آزاد جهان است.

این برج که  ۵۵۳٫۳۳ متر ارتفاع دارد دارد در ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۰۷ عنوان بلندترین سازه جهان را که ۳۱ سال از آن خود کرده بود به برج دوبی که هنوز در حال ساخت بود داد. برج  سی ان یکی از سمبل‌های کشور کانادا است.

تاریخچه ساخت
ایده اولیه ساخت این برج به اواخر دهه ۱۹۶۰ باز می‌گردد که امواج رادیو تلویزیونی در تورنتو دچار مشکل شدند، به گونه‌ای که در صفحه تلویزیون تصویر دو کانال در آن واحد مشاهده می‌شد.

بالاخره پس از رایزنی های فراوان راه آهن ملی کانادا مسئول ساخت برجی شد که از همه ساختمان‌های تورنتو بلندتر باشد.

عملیات عمرانی
عملیات ساختمانی برج سی ان در سال ۱۹۷۳ آغاز شد. برای بخش پی این بنا، چند سوراخ بسیار بزرگ در کنار ساحل اونتاریو کنده و حدود ۶۲ هزار تن خاکبرداری شد.

سپس این سوراخ ها توسط بتن و فولاد پر شد تا پایه سازه، مطمئن ترین در نوع خود باشد. چهار ماه طول کشید تا این پی کاملاً ساخته شود. این برج ۵۵۳٫۳۳ متری بالاخره در اکتبر ۱۹۷۶ رسما پس از ۴۰ ماه عملیات عمرانی افتتاح شد و نام خود را در کتاب گینس ثبت کرد.

۱۵۲۷ نفر روی این سازه ۱۳۰ هزار تنی کار کرده‌اند و مبلغی نزدیک به ۲۶۰ میلیون دلار برای آن هزینه شده است. در این سازه عظیم ۶ آسانسور تعبیه شده است که سرعت هر کدام از آنها ۶ متر بر ثانیه است. هر ساله حدود دو میلیون نفر از این برج بلند بازدید می کنند و از این محل درآمد خوبی نصیب شهر تورنتو می شود.

در سال ۱۹۹۴ کف پایین ترین طبقه رأس سازه با شیشه عوض شد تا مردم بتوانند از فاصله ۵۰۰ متری زیر پای خود را ببینند. رستوران گردان بالای برج هم ۴۰۰ نفر گنجایش دارد و هر ۷۲ دقیقه یک بار به دور خود می چرخد. این برج یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کانادا به شمار می رود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0