مرکز تجارت جهانی پنانگ مالزی

مرکز تجارت جهانی پنانگ در شمال مالزی از یک معماری ویژه برخوردار خواهد شد

پروژه طراحی مرکز تجارت جهانی پنانگ که می‌تواند نقش مهمی در رشد اقتصادی شمال مالزی ایفا کند، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت [آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مالزی]

هدف این مرکز- که توسط شرکت معماری Asymtote طراحی شده این است که با ایجاد کارکردهای متنوع برای آن، تغییری اساسی درشهر پنانگ که یکی از شهرهای مهم و پرجمعیت مالزی است، به‌وجود آورد.

تغییری که شهر پنانگ را به محلی برای نقل و انتقال میلیاردها دلار تبدیل می‌کند و در نهایت منجر به رشد سریع اقتصادی و افزایش سطح درآمد در شمال مالزی خواهد شد.

احمد بداوی، نخست وزیر وقت مالزی در این باره می گوید:” از آنجا که پنانگ شهری تعیین کننده در شاهراه شمالی منطقه است، از ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه‌‌های خارجی برخوردار است. من اطمینان دارم که این پروژه انتظارات مارا پوشش خواهد داد.

این مجموعه از  فضاهای متنوع و متعددی از جمله، مرکز همایش‌ها، مرکز هنرهای نمایشی، مجموعه آپاراتمان های مسکونی، هتل، ساختمان های اداری ،پارکینگ تشکیل شده است. و همچنین یک فضای عمومی بسیار بزرگ به عنوان ورودی، این مرکز تجارت جهانی را به مجموعه شهری اطراف مرتبط می‌سازد.

این طرح، شکوه و زیبایی خود را از طریق دربرگیری مناظر طبیعی و توجه همزمان به شهرسازی مدرن به دست می آورد. در این طرح، اجزای افقی پروژه در اطراف صفه اصلی قرارگرفته و می توان امتداد آن ها را در جهت عمودی، به شکل دو برج ۶۰ طبقه مسکونی در خود پیچیده، مشاهده کرد.

نمای تمام شیشه‌ای این دو برج نقش های متفاوتی مانند منعکس کردن مناظر اطراف و دریای شهر پینانگ را ایفا می‌کند.

همچنین در طراحی این مرکز از آخرین یافته‌های طراحی پایدار و فن آوری های مهندسی استفاده شده است.

از جمله می‌توان از  به‌کارگیری توربین‌های پیشرفته بادی، نماهای با عملکرد و بازدهی بسیار بالا، فیلم های بسیار نازک فتوولتاییک، سیستم‌های مدیریت آب باران و بازیافت آن برای استفاده مجدد نام برد که همه آنها در  بوجود آوردن یک معماری با عملکرد مناسب و ایجاد ارتباطی آگاهانه با محیط اطراف، سهیم هستند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0