برج رادیو تلویزیونی اوغوزخان – ترکمنستان

برج رادیو تلویزیونی اوغوزخان، در دامنه کوه کپه داغ در جنوب عشق‏ آباد، پایتخت ترکمنستان قرار دارد.

این برج که توسط شرکت پلی مکس ترکیه احداث شده‏، به عنوان شاهکار معماری جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

برج اوغوزخان (جد ترکمن‌ها)، برج جدید و مدرن رادیو تلویزیون دولتی ترکمنستان است و با حضور رئیس جمهور ترکمنستان به مناسبت بیستمین سالگرد استقلال این کشور افتتاح شد.

دولت ترکمنستان برای این برج بیش از ۱۰۰ میلیون یورو هزینه کرده ‏است. این برج منحصر به فرد و کم نظیر در منطقه آسیای مرکزی، به شکل یک ستاره بزرگ ۸ ضلعی احداث شده و دارای ۳۱ طبقه است.

ارتفاع کلی برج ۲۱۱ متر است و در طبقه ۲۹ آن، رستورانی با گنجایش ۲۹۰ نفر قرار دارد که از آنجا تمام شهر عشق آباد به خوبی قابل مشاهده است.

این بنای کم نظیر ۶۰ هزار متر مربع مساحت داخلی دارد و به پیشرفه‏ترین تجهیزات، دستگاه‌های رادیو و تلویزیونی، استودیوهایی برای تهیه برنامه‌ های رادیو و تلویزیونی و نیز پخش مستقیم برنامه مجهز است.

برج اوغوزخان پس از بزرگترین فرش ترکمنی دستباف جهان، بلندترین میله آهنی ویژه پرچم و مجموعه فواره‌های عشق‌آباد، چهارمین شگفتی دیدنی ترکمنستان است که در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0