طرح ساماندهی حریم تهران

مدیر کل حریم شهر تهران از اجرای طرح ساماندهی حریم در ۱۲۰۰ کیلومتر حریم تهران خبر داد و گفت : در ادامه اجرای طرح ساماندهی حریم ،هم اکنون این طرح سیستمی شده و به این ترتیب شهروندان می توانند برای ساخت و ساز ، استعلام لازم در این محدوده را نیز دریافت کرده و از مجوز قانونی محدوده ساخت و ساز خود مطلع شوند .

سید صباح الدین متقی با اشاره به وضعیت طرح جامع ساماندهی حریم تهران گفت: از سه سال گذشته اقدامات لازم برای تهیه این طرح اغاز شد و اواخر سال ۹۰ این طرح آماده و به شورای شهر ارائه شد که اعضای شورا به ما اعلام کردند که طرح تهیه شده برای شش هزار کیلومتر از تهران است که شامل ۲۴ شهر و ۲۰۴ روستا است و مدیریت حریم هر یک از این شهرها مجزاست و مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد.

وی افزود : برای رفع این مشکل پیشنهاد شد تا این طرح راهبردی توسط شورای عالی شهرسازی و معماری به همه شهرستان های واقع در این شش هزار کیلومترو همه ۲۴ شهرداری واقع در محدوده حریم این طرح ابلاغ شود تا ملاک عمل حریم خود را این طرح قرار دهند و این محدوده را پهنه گردشگری بدانند و اجازه ساخت صنعتی و ساخت و ساز ندهند.

مدیر کل حریم شهرداری تهران تصریح کرد: این طرح هم اکنون در مرکز مطالعات قرار دارد تا در صورت امکان این مرحله دنبال شود . متقی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین پیشنهاد دادیم تا درصورت عدم اجرای آن، این طرح در ۱۲۰۰ کیلومترحریم مصوب تهران که نیاز به مصوبه ای ندارد و جزو وظایف ذاتی شهرداری است اجرا شود که هم اکنون این کار درحال انجام است و هر آنچه در این طرح دیده شده در این محدوده ۱۲۰۰ کیلومتری حریم تهران انجام می شود.

وی تصریح کرد: در ادامه اجرای این طرح، هم اکنون این طرح سیستمی شده و به این ترتیب اگر کسی خواست ساخت و سازی انجام دهد می تواند از این طریق استعلام کند و از مجوز قانونی محدوده ساخت و ساز خود مطلع شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0