آهنگ رشد سریع ۱۰ شهر دنیا

این فهرست با در نظر گرفتن میزان رشد شهرنشینی، نرخ اشتغال و سرعت مکانیزه شدن شهرها تنظیم شده است و ده شهری که سریعترین رشد توسعه را داشته اند عبارتند از:

 

۱. شانگهای چین

گردش مالی اقتصاد شهر شانگهای چین به تنهایی به اندازه گردش مالی سالانه کشور فنلاند است و به عنوان سریعترین شهر دنیا که به سمت توسعه و مدرن شدن پیش می رود شناخته شده است. این شهر یکی از مهم ترین بنادر چین به حساب می آید. شانگهای شهر غول آسا و لبریز از جمعیت. رابط میان چین و دنیای خارج. شهری که حزب کنونی چین در آن پایه گذاری شد. به شهر جنگل آسمانخراشها معروف است. شهر روشنفکری و کارگری با ۲۵ دانشگاه و موسسه دانشگاهی.

۲. ریاض عربستان سعودی

به برکت منابع نفتی سرشار شهر ریاض یکی از سریعترین آهنگ های رشد در دنیا را تجربه کرده است. ریاض پایتخت کشور عربستان سعودی است و یکی از آبادترین و پررونق ترین شهرهای عربستان سعودی است. از بارزترین نمادهای کشور عربستان برج المملکه و برج الفیصلیه در این شهر واقع می باشند.

۳. جده عربستان سعودی

شهر جده بزرگترین بندر در دریاری سرخ است و بعد از شهر ریاض، بزرگترین شهر عربستان سعودی است و به عروس دریاری سرخ مشهور است. این شهر پایتخت اقتصادی وگردشگری عربستان سعودی است.

۴. ازمیر ترکیه

ازمیر بعد از استانبول و آنکارا از لحاظ بزرگی سومین شهر بزرگ ترکیه است و دارای موقعیت ممتاز بعنوان شهری تجاری، صنعتی و بندری در ترکیه برخوردار است. همه ساله ازمیر میزبان تعداد زیادی نمایشگاه و کنگره های مختلف صنعتی، تجاری و علمی است. رشد آن را با شهرهای کلگری در کانادا و هیوستون در آمریکا مقایسه می کنند.

۵. هانگژو چین

هانگژه شهری در شرق کشور چین نیز جزو ده شهری است که سریعترین رشد توسعه شهری در دنیا را به خود اختصاص داده است. هانگژو در استان ژجیانگ قرار گرفته است و مرکز این استان می باشد. این شهر توریستی است و جاذبه های طبیعی فراونی برای گردشگران دارد. معروفترین گردشگاه طبیعی آن دریاچه غربی است که توریست های فراوانی را به خود جذب کرده است.

۶. آنکارا ترکیه

برخی از کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند که آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه در سال ۲۰۱۲ میلادی یکی از بیشترین رشدهای اقتصادی دنیا را تجربه خواهد کرد.

۷. استانبول ترکیه

شهر استانبول به همراه ازمیر و آنکارا جزو سه شهری هستند که در بین ده شهر در حال مدرن شدن دنیا قرار گرفته اند. استانبول بزرگ ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. استانبول به عنوان سومین مرکز بزرگ توریسم جهان محسوب می گردد. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را جدا می کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است.

۸. شن ژن چین

شن ژن یکی از شهرهای بزرگ چین با ۱۲ میلیون جمعیت است که از اهمیت زیادی در اقتصاد این کشور برخوردار است و رشد فوق العاده ای را نیز تجربه کرده است. شن ژن در استان گوانگ دونگ در جنوب شرقی چین و در نزدیکی هنگ کنگ قرار گرفته است. از این رو از اهمیت بازرگانی زیادی برخوردار است. شن ژن یکی از مناطق آزاد تجاری موفق در چین است.

۹. سانتیاگو شیلی

انتیاگو پایتخت کشور شیلی در آمریکای جنوبی است و جمعیتی در حدود پنج و نیم میلیون نفر دارد. دو دهه رشد اقتصادی سانتیاگو را به یکی از پیچیده ترین نواحی پایتختی آمریکای لاتین به همراه توسعه گسترده حومه، بازارهای متعدد فروش، و معماری برجسته بلندمرتبه سازی تبدیل کرده است. این شهر همچنین به خاطر داشتن تماشایی ترین زیرساخت در آمریکای جنوبی، همچون مترو سانتیاگو و و یک “نوار ساحلی شمالی” جدید و درخشان به خود می بالد، یک سیستم بزرگراهی که از زیر مرکز شهر عبور کرده و محدوده های شرقی و غربی شهر را ظرف ۱۵ دقیقه به هم متصل می کند. سانتیاگو مقر بسیاری از شرکتهای مهم و نیز از لحاظ منطقه ای یک مرکز مهم اقتصادی است.

۱۰. شن یانگ چین

شن یانگ یکی از شهرهای کشور جمهوری خلق چین است. این شهر بزرگ، یکی از شهرهای صنعتی چین است. کارخانجات ماشین سازی و نظامی بزرگی در این شهر وجود دارد. شن یانگ در شمال شرقی کشور چین و در منطقه ای سردسیر نزدیک به کشورهای کره شمالی و روسیه قرار گرفته است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0