معماری اسلامی ایرانی، دغدغه شهرسازی

معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی گفت: شهرسازی بر مبنای معماری اسلامی ایرانی از دغدغه های جامعه است که در سیاست های کلی و قانون برنامه پنجم توسعه نیز بر آن توجه شده است.

علیرضا محفوظی اظهار داشت: این نوع معماری، در تاریخ معماری ایران جایگاه رفیعی دارد و همواره بر رعایت آن تاکید شده و امروزه نیز از مطالبات و تکالیف جدی رهبری در سیاست ها و قوانین کلی نظام است.
وی با تاکید بر پیگیری ضوابط و معیارهای این نوع معماری در شهرسازی گفت : قانونگذاران، شرایط اجرای این نوع معماری را، تسهیل و برای متقاضیان الزام آور کرده اند.
محفوظی ادامه داد: احیا و بازسازی بافت های فرسوده شهری نیز از ظرفیت های پنهان و دغدغه های دیگر جامعه امروزی است که وزارتخانه های مرتبط، تلاش گسترده ای را برای تصویب قانونی در حمایت از این اقدام، مدل سازی، تعیین و تشخیص چارچوب ها و مقررات آن در مجلس شورای اسلامی کرده اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اولین اولویت استان ها نیز در توسعه فضاهای شهری باید علاوه بر توسعه افقی شهرها، توسعه درونی، یعنی همان توجه به بافت های فرسوده شهری باشد.
محفوظی گفت: نگاه بنگاهی و اقتصادی که در حال حاضر در بافت های فرسوده شهری کشور حاکم است، باید خارج شود و نگاه نظارتی، حاکمیتی و با توجه به قانون احیا و بازسازی بافت های فرسوده باید جایگزین این نوع دیدگاه ها شود.
وی حمایت خود را از تسهیل و اجرای شرایط این قانون اعلام کرد و از تداوم اجرای مسکن مهر نیز به عنوان یکی دیگر از مهمترین ضرورت ها و نیازهای اساسی جامعه و دولت دهم نام برد.
معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: تیم مشاوره ای رئیس جمهوری منتخب، اهتمام ویژه ای بر تقویت نقاط قوت و رفع کاستی های موجود، تامین اعتبار و زیرساخت های لازم این ماموریت اصولی دولت نهم و دهم برای به سرانجام رساندن و ایفای مطلوب وظایف این بخش دارد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0