طراحی پلی شبیه بادبزن‌ ژاپنی

مهندسان انگلیسی، موفق به طراحی پلی در لندن شده‌اند که مانند بادبزن‌های تاشو و سنتی ژاپنی، بالا و پایین می‌رود.

کمپانی معماری پل‌سازی Knight Architects اعلام کرده که طرح جدیدش برای این پل عابر پیاده رو به پیشرفت است. پل طراحی‌شده سه متر عرض دارد و با طول ۶۶ متر بر «کانال یونین گراند» لندن عمود می‌شود.

شرکت معماری این طرح، پل جدید را “مجسمه جنبشی” توصیف کرده است. عرض این پل از پنج تیر فولادی جداگانه تشکیل شده و هنگامی که لازم باشد، خیز بر می‌دارد.

در هر بار که تیرهای آن بلند می‌شوند، ارتفاع هر یک کمتر از ارتفاع تیر قبلی است، بنابراین اثر بادبزن ژاپنی را خلق می‌کنند. گرچه اولین تیر ۸۰ درجه بلند می‌شود، آخرین تیر فقط لازم است ارتفاع ۵٫۵ متر را بر فراز میانه کانال داشته باشد.

نیروی مکانیزم بالارونده پل مزبور، با هیدرولیک تامین می‌شود و وزنه‌های تعادل موجود نیز، انرژی مورد نیاز را کاهش می‌دهند. شب‌هنگام عرشه این پل، با ال ای دی هایی که در نرده‌های دستگیره تعبیه شده، روشن می‌شود. این پل سال ۲۰۱۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

 

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

  1. saba s :
    ۳۱ فروردین ۹۴

    مرسی از مطالب خوب و مفیدتون
    اگر ممکنه تصاویر بیشتری رو توی پست هاتون قرار بدید چون مطالبتون یا تصویری نداره یا تعدادشون کمه و خواننده مجبوره توی سایت های دیگه تصاویر مطلب مورد نظر رو جستجو کنه

0