دبی از سال ۱۹۹۰ تا آلان

دبی از سال ۱۹۹۰ تا آلان

نویسنده:هانیه آهنگــر

هتل برج العرب : یک هتل ۷ ستاره و مجلل ترین و مرتفع ترین هتل دنیا که روی یک جزیره مصنوعی احداث شده است.
Hydropolis ،اولین هتل زیر آبی دنیا که اجزای آن در آلمان ساخته شده و در دبی مونتاژ گردیده ،طبق برنامه ریزی انجام شده تا اواخر سال ۲۰۰۶ قرار بود تکمیل شود……

در ادامه خبر مجموعه ای از عکسهای شهر دبی در قالب یک فایل آماده شده است.

برج دبی : ساخت آن در سال ۲۰۰۵ آغاز شده و انتظار می رود تا سال ۲۰۰۸ تکمیل گردد.با اتفاع بیش از ۸۰۰ متر بلند ترین ساختمان دنیا خواهد بود .بعد از اتمام پروژه ۴۰% بلند تر از مرتفع ترین ساختمان کنونی دنیا Taipei 101 خواهد بود.
البرج : ساختمان مرکزی اسکله دبی خواهد بود و پس از اتمام با برج دبی برای گرفتن لقب مرتفع ترین برج دنیا رقابت خواهد کرد.ارتفاع دقیق این ساختمان اعلام نشده ،شایعه شده که البرج پس از اتمام ساخت برج دبی و چند طبقه بلند تر از آن ساخته خواهد شد.
برج العالم یا برج دنیا :پس از اتمام ساخت در سال ۲۰۰۹ در ردیف بلندترین برج های دنیا قرار خواهد گرفت.در ارتفاع ۴۸۰ متری فقط ۲۸ متر کوتاهتر از ساختمان Taipei 101خواهد بود.

جزایر palm : از تکنولوژی جدید خاکبرداری زیر آبی برای ساخت این جزیره بزرگ مصنوعی استفاده شده است. بزرگترین جزایر مصنوعی دنیا که از کره ماه قابل دید می باشند. به محض اتمام این تفرجگاه ۲۰۰۰ ویلا،۴۰هتل مجلل ،مراکز خرید،سینماو سایر امکانات دیگر را خواهد داشت.انتظار می رود بطورتقریبی ۵۰۰۰۰۰ نفر را در خود جای دهد.
Dubailand : در حال حاضر بزرگترین پارک سرگرمی جهان Walt Disney world در اورلاندو است dubailand دو برابر مساحت این پارک را داراست و درسایتی به مساحت ۳ بیلیون فوت مربع (۱۰۷ مایل مربع ) و به ارزش ۲۰ بیلیون دلار ساخته خواهد شد. این سایت شامل ۴۵ مگا پروژه و ۲۰۰ هزار پروژه کوچک خواهد بود .هم اکنون تفرجگاه والت دیسنی اولین مقصد توریستی دنیاست پس از تکمیل Dubailand این مقام را از آن خود خواهد کرد و انتظار می رود که روزی ۲۰۰۰۰۰ بازدید کننده داشته باشد.
شهر ورزش دبی : مجموعه عظیمی از زمین های ورزشی است که در Dubailand جا گرفته اند.
Ocean Heights و برج پرنسس : این دو برج در ساحل دبی با بیش از ۱۰۰ طبقه به عنوان بلند ترین برجهای مسکونی دنیا ساخته خواهند شد .
ساحل مصنوعی دبی شامل بیش از ۲۰۰ برج مرتفع خواهد بود که اکثر آنها تا سال ۲۰۰۸ تکمیل خواهند شدکه بیشتر این ساختمانها مسکونی هستند. در این تصویر فاز اول پروژه نشان داده شده است.
مرکز خرید دبی: مرکز خرید دبی بزرگترین مرکز خرید دنیا با بیش از ۹ میلیون فوت مربع مساحت و حدود ۱۰۰۰ مغازه تا سال ۲۰۰۸ تکمیل خواهد شد.
این آخرین پروژه آنهاست که Falcon city نامیده می شود.این مجموعه یکی دیگر از جاذبه های ممتاز توریستی دبی است که شگفتی های معماری دنیا را با امکانات مدرن ترکیب و در خود جا داده و به شکل یک شاهین طراحی شده که عجایب هفتگانه دنیا را در اندازه های واقعیشان در برگرفته است:هرم بزرگ گیزا،باغهای معلق بابل ،فانوس دریایی در الکساندرا،تاج محل،برج پیزا،برج ایفل و دیوار چین، برجهای پارک مرکزی که در بستر falcon city ساخته خواهند شد. کنار شهرهای بین المللی رم ، ونیز و بیروت و هند شامل ۲۴ برج مسکونی تجاری و هتل خواهند بود. در مرکز این سایت یک میلیون فوت مربع زمین برای احداث پارک مرکزی نیویورک در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن ۲۹ طبقه پارکینگ اختصاصی که به لحاظ مکانی برای بازدید کنندگان و اقامت کنندگان براحتی قابل دسترسی است ساخته خواهد شد.
پیست اسکی دبی بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده دنیاست که در حال حاضر بهره برداری می شود.
بعضی از بلند ترین ساختمان های دنیا در ساحل دبی قرار گرفته اند.
پایگاه فضایی UAE در دبی که ممکن است کمی مضحک به نظر برسد.
– سیستم متروی دبی بزرگترین سیستم ریل تمام اتوماتیک دنیا خواهد بود.
– فرودگاه بین المللی دبی بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه به لحاظ حجم مسافر خواهد بود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0