بلند مرتبه‌سازی در اردبیل کنترل می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل گفت: ضوابط و مقررات مربوط به بلند مرتبه‌سازی در برخی از محلات، میادین و کوچه‌های اردبیل مورد بازنگری قرار گرفته و در این زمینه ضوابط شهرسازی مد نظر قرار می‌گیرد.

یوسف محمدی در جلسه کارگروه فنی و عمرانی شهرداری اردبیل اظهار داشت: جمع‌آوری اطلاعات مصوبات یکپارچه کمیسیون ماده پنج برای برخی از خیابان‌های سطح شهر اردبیل در محیط GIS بر روی نقشه به صورت سه بعدی و اطلاعات توصیفی انجام می‌شود.

وی در مورد اهمیت و لزوم اجرای این طرح به پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اردبیل تصریح کرد: با توجه به اهمیت رعایت خط آسمان (Skyline) در شهرسازی، مخصوصاً در بدنه خیابان‌های اصلی شهر و اعمال ضوابط همسان برای قطعات با متراژ مساوی لزوم ارائه پیشنهاد برای درصد سطح اشغال، تراکم و ارتفاع متناسب با عرض معبر بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

محمدی خاطر نشان کرد: در همین راستا برای چندین خیابان اصلی شهر اردبیل از جمله خیابان دانش، خیابان راه دانشگاه، مسیر کناره رودخانه بالیقلو، بزرگراه شهدا از میدان قدس تا ججین و چندین خیابان اصلی دیگر با محاسبه مساحت قطعات موجود در مسیر و متناسب با متراژ قطعات و نوع عملکرد آنها پیشنهاد یکسان از طریق حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل به کمیسیون ماده پنج استان ارائه گردید که با حمایت اعضا تصویب شده و در آینده‌ای نزدیک به مرحله اجرا در می‌آید.

این مسئول اضافه کرد: لذا در جهت دسترسی بهتر به مصوبات مذکور و مصوباتی که در آینده اضافه می‌شود، کارشناسان حوزه مدیریت شهرسازی اقدام به افزودن این اطلاعات به صورت توصیفی و مکانی بر روی نقشه ۱٫۲۰۰۰ شهری در محیط GIS نمودند که مصوبات به صورت بانک اطلاعاتی مناسب بر روی پارسل مربوط به قطعه زمین لینک شده و همچنین ارتفاع مصوب برای هر مسیر نیز به صورت سه بعدی به نمایش در می‌آید.

وی بیان کرد: با کامل شدن نقشه جدید شهر اردبیل در مقیاس ۱٫۲۰۰۰ که توسط مهندسان مشاور برداشت و در مرحله تبدیل عکس‌های هوایی به نقشه می‌باشد و همچنین باGIS READY شدن نقشه فوق و تحویل به شهرداری از این پس سعی می‌کنیم تمام مصوبات کمیسیون ماده پنج و سایر کمیسیون‌ها و همچنین تمامی پروژه‌هایی که در حوزه طراحی صورت می‌گیرد به صورت اطلاعات توصیفی و مکانی به این نقشه لینک گردد تا با دسترسی راحت به اطلاعات موجود از دوباره کاری‌ها خودداری شود.

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل همچنین دسترسی آسان و بهینه به مصوبات کمیسیون ماده پنج، امکان جمع‌آوری اطلاعات توصیفی و مکانی یکجا و مشخص روی نقشه و شبیه‌سازی واقعی از مصوبات را از جمله مزایای مهم استفاده از نقشه جدید شهر اردبیل با مقیاس ۱٫۲۰۰۰ خواند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0