بازسازی شهر تاریخی بابل

یک شرکت غیردولتی آمریکایی پروژه ترمیم و حفاظت از شهر تاریخی بابل عراق را برعهده گرفت.

شهر تاریخی بابل که در جهان با باغ‌های معلق شناخته می‌شود، به عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه جهان در خطر تخریب قرار دارد. این شهر در طول تاریخ از زمان استعمار عراق توسط انگلیس‌ها تا زمان حکومت صدام همواره در معرض خطر فرسایش و تخریب بوده است. اکنون یک شرکت غیردولتی آمریکایی پروژه ترمیم و حفاظت از این مکان تاریخی را برعهده گرفته است.

شرکت آمریکایی اکنون توقف و یا حداقل کاهش سرعت فرسایش محل ورودی این شهر تاریخی ۲۵۰۰ ساله را هدف اصلی قرار داده است. دو دیوار بلند ورودی این شهر در سال‌های ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۳ در زمان حکومت صدام بر عراق‌ با سیمان پوشانده شد. ورودی این شهر هم با سیمان همسطح شده است.

ساخت خانه‌های مسکونی جدید و آب‌های زیر زمینی باعث فرسایش تدریجی این شهر شده است. همچنین بسیاری از آجرهای به کار رفته در نمای اصلی ورودی شهر به سرقت رفته است. صدام با ساخت حوضچه‌ها و تپه‌های شنی در اماکن تاریخی و برگزاری جشنواره‌های سالانه خسارات سنگینی به اماکن تاریخی وارد کرد.

انگلیسی‌ها نیز در زمان استعمار عراق با ایجاد خطوط راه‌آهن در نزدیکی اماکن تاریخی و خط لوله انتقال نفت،‌ ساخت یک پارکینگ در داخل شهر بابل برای نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۰۳ این شهر تاریخی را در معرض تخریب قرار دادند.

تلاش‌های مسئولان عراقی برای ثبت این مکان تاریخی در فهرست میراث فرهنگی سازمان یونسکو تا کنون بی‌فایده بوده است. این در حالی است که شهر تاریخی بابل می‌تواند با حمایت مسئولان فرهنگی این کشور می‌تواند به یک نقطه گردشگرپذیر تبدیل شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0