تدوین طرح جامع توسعه شهر خلخال

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جامع توسعه شهر خلخال تدوین شده و بر همین محور می‌توان توسعه حقیقی را رقم زد.

جلیل جعفری‌بنه خلخال در نشست با جمعی از دست‌اندرکاران حوزه عمران و آبادانی شهر خلخال اظهار داشت: در راستای مطالعه و تدوین طرح جامع شهری خلخال و توسعه متوازن و عمران شهری اعتبار لازم با انجام پیگیری‌های مستمر تأمین می‌شود. وی تصریح کرد: مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از طریق وزیر راه و شهرسازی در این رابطه در نظر گرفته شده است که با تخصیص آن می‌توان بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌های این حوزه را برطرف کرد.

جعفری‌بنه خلخال خاطر نشان کرد: توسعه متوازن حلقه مفقوده بسیاری از شهرها از جمله خلخال است که در آن به دلایل مختلف توجه لازم به برخی از مناطق شهر صورت نگرفته است. این نماینده مجلس اضافه کرد: در طرح جامع شهری جدید بنا است که در حوزه عمران شهری توجه بیشتر و نگاه متمرکز به مناطق و محلات کمتر توسعه یافته شهر خلخال صورت بگیرد و با تمرکز روی این موضوع می‌توان بخشی از نارسایی‌ها و کمبودها را برطرف کرد.

وی بیان کرد: اصلاح ورودی‌های شهر از طرف کوثر و نیز اسالم و همچنین زیباسازی و بلوارسازی این ورودی‌ها در این طرح مد نظر است که با توجه به اینکه نهاد شهرداری و شورای اسلامی شهر متولی این امر است باید طرحی که پس از مطالعات و بررسی‌های لازم تدوین می‌شود با اهتمام تمام به مرحله اجرا برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه به وضعیت مسکن مهر خلخال اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه مجتمع ۹۰ واحدی مسکن مهر خلخال با کمبود اعتبار روبه‌رو است با پیگیری‌هایی که انجام گرفت به هر واحد از مجتمع یاد شده مبلغ پنج میلیون ریال کمک از طریق وزیر مسکن و شهرسازی انجام شد که حرکتی مساعد برای حمایت از متقاضیانی بود که سال‌ها منتظر تکمیل واحدهای مسکونی خود بودند.

جعفری‌بنه خلخال یادآور شد: حرکت‌ها، برنامه‌ها و پیگیری‌های ما عمدتاً در راستای عمران و آبادانی خلخال و کوثر و خروج این دو شهرستان از بن‌بست و محرومیتی است که در آن قرار دارند. نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اقدامات ارزشمندی هم در حال اجرا و به بار نشستن است که انتظار می‌رود با جلب توجهات بیشتر و افزون‌تر از گذشته به فرآیند توسعه سرعت بیشتری داده شود تا ظرفیت‌های غنی انسانی و محیطی خلخال و کوثر به فعلیت برسد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0