طرح پیشنهادی برای برنامه ریزی شهری شهر جدید Nanyou

Jaeger و همکارانش طرح پیشنهادی خود برای برنامه ریزی شهری شهر جدید nanyou ، که هدف آن نوسازی بخشی از شهر که در محدوده nanshan در منطقه shenzhen واقع شده، می باشد را ارائه نمودند. ایده اصلی آنها در طراحی، تاکید بر ایجاد یک ” حلقه چند عملکردی” مطابق با اصول طراحی شهرهای فشرده، شهر سبز و شهر دیجیتال، می باشد.

این حلقه چند عملکردی به عنوان عامل اتحاد در هسته مرکزی سایت عمل نموده و ویژگی های برجسته طرح را نشان می دهد، همچنین امکان دسترسی بهتر به سایت را فراهم می کند.

طراحی شهری همه ایده ال های مربوط به توسعه شهر پایدار را با ساخت فضای پیاده دوستدار طبیعت با کاربری های مختلف و نیز اتصال آن به سیستم حمل و نقل عمومی ، در این طرح پیاده نموده است.

این طرح به دنبال آن است که از طریق ایجاد فضای شهری سه بعدی که همه امکانات رفاهی و دسترسی سریع به خدمات فرهنگی، شغلی، زندگی و فراغت را میسر می کند، یک مجموعه با ویژگی چندگانه بنیان کند. به دلیل موقعیت قرارگیری آن، مجموعه نقش مهمی درایجاد ارتباط داخلی بین سه منطقه هنگ کنگ، Qianhai و futian ایفا می کند.

فرایند طراحی همه اقدامات که منجر به حفظ جنبه های تاریخی و فرهنگی سایت می گردد را شامل می شود.

پروژه سیستم شبکه های توری و بهم پیوسته را اجرا می نماید که بافت شهری زاویه دار کنونی را با محورهای مورب تاریخی ترکیب می کند. علاوه بر این، امکانات آموزشی و درمانی موجود در سایت کاملا حفظ شده و به عنوان جزیی از برنامه توسعه به شمار می روند. در آخر ، معرفی عوامل و نمادهای فرهنگی جدید و انتقال خانه های مسکونی قدیمی به دهکده هنر، جو فرهنگی و تاریخی غنی در شهر ایجاد می کند.

ایده ایجاد نوار چند عملکردی، جریان ترافیک وحمل و نقل را به دو لایه ی زیرزمینی انتقال می دهد. لایه زیر زمینی اول، به منطقه تجاری اختصاص داده شده است و در زیر زمین دوم پارکینگ ها و بخش خدمات وسایل نقلیه واقع شده اند. در طبقه همکف، محدوده مخصوص پیاده روی و فضای عمومی و تبادل فرهنگی قرار دارند.

در طبقات بالا، نمایشگاه و گالری هنری قرار دارد که توسط تونل شیشه ای دسترسی به فضای سبز طراحی شده در سقف را ممکن می سازد.

ترجمه: نعیمه خوانساری

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0