مطالعات طرح هادی روستایی آذربایجان غربی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از اتمام مطالعات طرح هادی یک هزار و ۳۰۰ روستای استان خبر داد.

محمود بدلی با اعلام اینکه از دو هزار و ۱۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار تاکنون مطالعات طرح هادی هزار و ۳۰۵ روستا معادل ۶۰ درصد به اتمام رسیده و عملیات اجرای طرح هادی ۵۰۰ روستا آغاز شده است، افزود: هدف از تهیه و اجرای طرح هادی توسعه اصولی روستاها، جلوگیری از گسترش بی رویه روستاها، اصلاح معابر با اقدامات نظیر جدول گذاری، آسفالت، سنگ فرش معابر است.

وی با اشاره به محدود بودن بودجه طرحهای هادی روستایی آذربایجان غربی، اظهار داشت: بر اساس برنامه پنج ساله پنجم توسعه باید در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح‌ هادی تهیه و اجرایی می شود که آذربایجان غربی در زمینه کیفیت اجرای طرح هادی روستایی رتبه نخست کشور را دارد و تا کنون در ۴۰۶ روستای استان طرح هادی عملیاتی شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اعلام کرد:با اجرای این طرح ها علاوه بر ایجاد محیط سالم بهداشتی در روستاها ارزش اماکن روستایی به نحو قابل توجهی افزایش یافته و شکاف ارزش بین اماکن شهری و روستایی به حداقل می رسد. بدلی عنوان کرد: اجرای طرح های هادی و سند دار شدن اماکن روستایی موجب افزایش قیمت زمین های زراعی و متوقف شدن روند مهاجرت از روستاها به سوی شهر ها و افزایش تولیدات کشاورزی و دامی می شود.

وی از نوسازی سالانه ۱۰ هزار واحد مسکونی در سطح روستاهای استان خبر داد و گفت: طرح ویژه بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی از سال ۸۴ در استان آذربایجان‌غربی آغاز شده و این اقدام در دو برنامه پنج ساله انجام می شود.

وی با بیان اینکه استحکام، زیبایی و کارآیی واحدهای مسکونی روستایی از اهداف اجرای این طرحها محسوب می شوند که بر اساس استانداردهای ۲۰۰۸ احداث می شوند، ادامه داد: با توجه به برنامه‌ها و اهداف تعیین شده در برنامه پنجم پنج ساله توسعه، ۱۰۰ هزار واحد روستایی استان نوسازی و بهسازی می شوند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0