تدوین طرح کانال‌ مشترک تاسیساتی

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران خواستار تدوین طرح تفصیلی ویژه کانال‌های مشترک تاسیساتی شد و آن را یکی از مصوبات ۱۰ سال بر زمین مانده شورای شهر برشمرد.

حمزه شکیب با تاکید بر اهمیت استفاده از فضاهای زیرسطحی در تهران، اظهار کرد: استفاده صحیح و کارآمد از فضاهای زیرسطحی تنها با توسعه تونل‌های شهری، مترو، پارکینگ و فضاهای کار و فعالیت محقق نمی‌شود، بلکه باید فضای ویژه‌ای برای قرار گرفتن تاسیسات زیرساختی اعم از خطوط آب، گاز، تلفن و غیره پیش‌بینی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهر تهران با جمعیت ثابت ۸٫۵ میلیون نفری و در شرایطی که جمعیت آن در روز به بیش از ۱۰ میلیون نفر افزایش می‌یابد، نیازمند زیرساخت‌هایی برای کار و فعالیت و همین‌طور حمل‌ونقل در زیر زمین است. رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران معتقد است که توسعه فضاهای زیرسطحی باید به نحوی دنبال شود که همواره ۲۰ درصد جمعیت تهران زیر زمین باشند.

وی با بیان اینکه برابر مصوبه شورای شهر دوم مبنی بر تدوین طرح تفصیلی کانال‌های مشترک تاسیساتی، منطقه ۲۲ که در سال‌های اخیر ایجاد شده و در حال توسعه است، به عنوان پایلوت تهیه و اجرای یک کانال واحد برای قرارگیری کل تاسیسات زیرساختی انتخاب شد، افزود: با این وجود توسعه منطقه ۲۲ هم در طول سال‌های گذشته بدون درنظر گرفتن چنین زیرساختی محقق شده است.

شکیب با اشاره به توسعه بزرگراه‌ها و معابر اصلی پایتخت در دوره اخیر مدیریت شهری، در عین حال از فقدان کانال مشترک تاسیساتی در این فضاهای جدید شهری انتقاد کرد و گفت: حداقل انتظار می‌رفت که با ساخت بزرگراه‌های جدید، کانال‌های مشترک تاسیساتی هم بنا شود تا دست‌کم در این فضاهای جدیدی که به شهر اضافه می‌شود، دیگر شاهد داستان تکراری حفاری دوباره و چند باره یک نقطه به دلیل بروز نقص در تاسیسات مختلف نشود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0