پاورپوینت مروری بر روشهای سنجش عملکرد در مدیریت شهری

پاورپوینت مروری بر روشهای سنجش عملکرد در مدیریت شهری

• حاکمیت چند سطحی

         یکی از مسائلی که گریبان گیر  جامعه اروپاست رابطه سطوح مختلف دولت است. قدرت قانونی در سطح شهر منطقه کشور و جامعه اروپا وجود دارد. در اثر تاسیس و رشد جامعه اروپا اهمیت دولت های ملی تا اندازه ای کاسته شده و در عوض مقداری قدرت به مناطق داده شده است که منجر به یک شیوه اداری چند سطحی شده است. شهرداری جامعه اروپا به خصوص شهرداری های بزرگ، سعی در متقاعد کردن این مسئله هستند که نقش شهرها در حل مسائل زیاد است و باید به شهرها به اندازه کافی اهمیت داده شود و این مسئله  برای یک شیوه موثر اداره شهر لازم است.

• مرزهای نا همپوش

          تقسیم کار بین سازمان ها  و محدوده جغرافیایی با عمل آنها مشخص می شود، اما تقریباً در تمام دنیا محدوده اداری شهرها با محدوده عملکردی هم خوان و هم پوش نیست. مثلا شهر لندن محدوده رسمی آن فقط ۷ میلیون جمعیت را در بر می گیرد ولی محدوده عملکرد آن، ۲۰ میلیون جمعیت  دارد.شهرداری های همسایه هم به جای همکاری با هم رقابت می کنند و گرایش جدیدی پیدا شده برای اینکه مناطق شهی درست شود یعنی در شهرهای بزرگ بعضی از شهرداری های همسایه را با هم ادغام  کنند تا واحدهای بزرگ تری ایجاد شود که بتوان از هم گسیختگی در حاکمیت شهری را کاهش دهند.

• کمیته های محله ای،  کمیته های ناحیه ای و شراکت راهبردی محلی

 در یعضی از شهرها برای اینکه دست اندرکاران غیر دولتی بتوانند در اداره امور همکاری کنند، شهرداری ها کمیته های محله ای یا ناحیه ای و یا حتی  در سطح شهر  تشکیل داده اند.

2015-05-01_080818 2015-05-01_080933

2015-05-01_080808

لینک دانلود مستقیم

پاورپوینت مروری بر روشهای سنجش عملکرد در مدیریت شهری

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0