معماری ایرانی اسلامی در شهرضا

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا گفت: براساس سیاست‌گذاری انجام گرفته، شهرداری شهرضا در راستای تبیین سبک معماری ایرانی، اسلامی در اجرای پروژه‌های عمرانی فعالیت می‌کند.

عبدالرسول کاظم‌پور اظهار کرد: ترویج سبک معماری مبتنی بر زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در سال‌های اخیر از مهم‌ترین دغدغه‌های مجموعه مسئولان بوده است. وی ادامه داد: بر همین اساس مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری شهرضا از چند سال گذشته با تدوین برنامه‌های جامع در راستای تحقق این امر متعالی سیاست‌گذاری کرده‌اند و تاکنون نتایج مطلوبی نیز در این راستا محقق شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا با اشاره به اینکه نهادینه ساختن فرهنگ گرایش به سبک‌های اصولی در معماری شهری نیازمند تلاش اقشار مختلف جامعه است، بیان کرد: باید به این موضوع مهم اذعان کنیم که دست‌یابی به اهداف زیرساختی در راستای اصلاح سبک معماری کنونی در فضاهای شهری و حرکت به سمت معماری مبتنی بر فرهنگ حاکم بر جامعه نیازمند تدوین سیاست‌های بلند مدت بوده و این در حالی است که توجه به این اصل مهم در دهه‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته است.

وی یادآور شد: براساس این دغدغه، شهرداری شهرضا با درک اهمیت این موضوع از چند سال گذشته نسبت به اعمال معماری ایرانی، اسلامی در تمامی پروژه‌های شهری اقدام کرده است.

کاظم‌پور اجرای طرح عظیم مجتمع باغ ملی را از مهم‌ترین مصادیق اعمال سبک معماری شهری براساس معیارهای ایرانی و اسلامی در شهرضا ذکر کرد و افزود: نصب نمادهای مذهبی در میادین مختلف شهر از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام گرفته در راستای مناسب‌سازی فضاهای درون شهری شهرضا با معیارهای دینی به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای موفق طرح پنج خیابان جدید در شهرضا بیان کرد: عدم تمهید امکانات زیرساختی در اجرای برخی خیابان‌های شهرضا در دوران گذشته مشکلات بسیاری را برای مردم به همراه داشته است و بر همین اساس نسبت به تعریف امکاناتی از قبیل فضای سبز و همچنین پارکینگ‌هایی با ظرفیت مناسب در سطح خیابان‌های جدید اقدام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرضا افزایش فضای سبز درون شهری را از دیگر فعالیت‌های انجام گرفته در طول سال‌های اخیر برشمرد و افزود: براساس مطالعات انجام گرفته، احداث پارک‌های محله به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش شادابی و نشاط اجتماعی به شمار می‌رود و به همین لحاظ نسبت به تعریف و اجرای چند پارک محله در نقاط مختلف شهر شهرضا اقدام شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0