فیلم جزیره سیاحتی مینو در استان خوزستان

خرمشهر – جزیره مینو که از توابع شهرستان خرمشهر است در گذشته نام صلبوخ داشته و بین آبادان و خرمشهر واقع شده و دو شاخه اروندرود آن را فرا می‌گیرد.

[jwplayer mediaid=”29194″]

این جزیره دارای ۱۰ متر ارتفاع از سطح دریاست و در فاصله ۱۰ کیلومتری خرمشهر است. بزرگترین قطر جزیره ۲.۶ کیلومتر و مساحت آن ۸.۱۷ کیلومتر مربع است. مینو شهر، شهر کوچکی است که در آن قرار گرفته‌است و بزرگترین آبادی این جزیره‌است

کشاورزی و پرورش دام در این جزیره جایگاه خاصی دارد. در جزیره مینو پنج نهر جریان دارد که دو نهر از رود جرف و سه نهر از اروندرود منشعب می شوند. این جزیره از معدود نقاط جهان است که آبیاری به وسیله برکشند و فروکشند آب انجام می‌شود و به وسیله ای نیاز نیست. این جزیره سراسر از نخلستان پوشیده شده که محیط زیست مناسبی برای زیست پرندگان مهاجر است. همچنین نیزارهای انبوه آن پناهگاه حیوانات وحشی مانند گراز است … بسیاری از ساکنان مینو را عرب تشکیل می‌دهند و به همین سبب، زبان رایج مردمان شهر عربی است.

همزمان با سفرهای نوروزی هموطنان کشورمان جزیره مینو یکی از نقاط تفریحی و زیبای کشور است که هموطنان آن را در برنامه های سفر خود قرار داده اند.

تهیه و تولید فیلم: مهدی بحرانی پور

 

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0