طرح جامع شهر دستجرد تصویب شد

استاندار قم از تصویب نهایی طرح جامع و تفضیلی شهر دستجرد خبر داد و گفت: با تصویب این طرح، همه‌ی شهرهای تابعه استان صاحب طرح تفضیلی شدند.

کرم رضا پیریایی در چهارمین جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان، بررسی و تصویب طرح‌های جامع شهرهای استان را یکی از وظایف مهم و قانونی این شورا برشمرد و افزود: شهر دستجرد آخرین شهری است که طرح جامع آن امروز به تصویب رسید.

وی با اشاره به پیشینه‌ی بررسی طرح جامع شهر دستجرد تصریح کرد: این طرح یک بار در جلسه سال گذشته شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شد، اما برای پاره‌ای اصلاحات ضروری به کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان ارجاع شد که پس از کارشناسی و برطرف کردن ایراد‌ها، مجدداً امروز در دستور کار قرار گرفت.

وی با قدردانی از اهتمام و مشارکت جدی اعضای شورای برنامه‌ریزی در کمک به بررسی و تصویب طرح‌های جامع شهرهای استان، آن را یک کار مهم و اساسی دانست و خاطرنشان کرد: این طرح‌ها روند توسعه و عمران شهرهای اقماری را شتاب می‌بخشد.

پیریایی با اشاره به مباحث مربوط به دهکده‌ی گردشگری صبا در طرح جامع شهر دستجرد، نگاه ویژه به مقوله‌ی سرمایه‌گذاری را یکی از ملاک‌های مهم مد نظر در فرآیند تدوین طرح‌های جامع برشمرد و افزود: در شرایط فعلی و در اقتصاد مقاومتی آنچه برای استان بیش از هر مساله‌ی دیگری حایز اهمیت است، موضوع مهم سرمایه‌گذاری است که همه‌ی مجموعه‌ها باید برای تقویت آن تلاش کنند.

وی مانع تراشی و سنگ‌اندازی در مسیر رونق تولید و سرمایه‌گذاری را خط قرمز استان اعلام و تصریح کرد: موانع و سختگیری‌های گذشته موجود در مسیر ایجاد فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری در استان باید اصلاح و تسهیل شود.

استاندار قم از برگزاری موفق همایش اخیر فرصت‌های سرمایه گذاری استان به عنوان ریل «حماسه‌ی سیاسی، حماسه‌ی اقتصادی» یاد کرد و گفت: توفیق این برنامه در گرو عملیاتی کردن توافقات منعقد شده با سرمایه‌گذاران و استمرار برنامه‌های کاربردی استان در این زمینه است.

پیریایی با اشاره به این‌که استان در اوج همدلی و برادری قرار دارد، بر لزوم تلاش جدی دستگاه‌ها برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از این فضا و سرعت دادن به روند عمران و آبادانی ام القرای جهان تشیع تاکید کرد.

حجت الاسلام «محمدرضا آشتیانی»، نماینده‌ی مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، با اشاره به سیر صعودی مهاجرت به شهرهای بزرگ، لزوم توجه به اشتغال و تولید و دیگر جاذبه‌های حفظ جمعیت در طرح‌های جامع را خواستار شد.

«احمد امیرآبادی فراهانی»، دیگر نماینده‌ی مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست، با ارایه‌ی گزارشی از وضعیت اعتبارات استان در بودجه سال ۹۲، از کسب مجوز تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای چهار طرح مهم استان، رشد چشمگیر برخی ردیف‌های استان در اعتبارات ملی و ایجاد دو ردیف مستقل برای قم در بودجه امسال خبر داد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0