بزرگراه لندن – نیویورک:ایده بزرگ

روسیه قصد دارد با ایجاد یک شبکه بزرگراهی، لندن را به مسکو و سپس به نیویورک متصل کند که البته بودجه فراوانی می خواهد و بلندپروزانه است و در عوض قدرت خاصی به روسیه می بخشد.

841423

چندی پیش زمزمه بزرگراه لندننیویورک به گوش می‌رسید که با توجه به بلندپروازانه بودن آن به دست فراموشی سپرده شد. حالا به نظر می‌رسد این تئوری کم کم دارد رنگ و روی واقعیت به خود می‌گیرد و به تازگی ولادیمیر یاکونین، رئیس راه آهن روسیه، طرح خود را برای ایجاد یک شبکه بزرگراهی بین اروپا، آسیا و آمریکا اعلام کرده است که البته در کنار طرح بزرگ راه آهن سیبری اجرا خواهد شد.

در طرح رئیس راه آهن روسیه، از طریق اتصال مسیر مسکو به ولادی وستوک که خود به ژاپن متصل است و انحراف آن به سوی شمال که بیش از ۵۵ مایل دریای برینگ را خواهد پیمود و سپس با ساخت جاده‌های جدید از مناطق دورافتاده به آلاسکا به آمریکا می رسیم. در تئوری این مسیر رانندگی از لندن به نیویورک را طی مسافتی در حدود ۲۱۰۰ کیلومتر امکان پذیر می‌کند.
این طرح نیز که بسیار بلندپروازانه است و به احتمال فراوان دارای هزینه تریلیون دلاری خواهد بود، باید دریای برینگ را به طور کامل پشت سرگذارد. در ضمن در نزدیکترین فاصله سیبری به آلاسکا که تنها ۸۸ کیلومتر است جاده یا پل یا تونل نیز احداث شود. همچنین کار در یک پروژه در منطقه قطب شمال که فقط پنج ماه از سال نور خورشید در آن می‌تابد یک دنیای وسیع از فناوری را می‌طلبد تا اتفاق ناخوشایندی برای رانندگان در این مسیر روی ندهد.
در حال حاضر این ایده کمی‌از آسمان‌ها به پایین تر آمده است و هر کسی که بتواند این پروژه را به مرحله عمل برساند می‌تواند یکی از ۳ سیستم بسیار بزرگ حمل و نقل در جهان را در اختیار خود داشته باشد.

منبع:مهر

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0