رونق ساخت و ساز در بافت های فرسوده

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای بافتهای فرسوده در طرح تفصیلی گفت: در این طرح استفاده از تسهیلاتی مانند اهدای تراکم تشویقی و …

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای بافتهای فرسوده در طرح تفصیلی گفت : در این طرح استفاده از تسهیلاتی مانند اهدای تراکم تشویقی و طبقات افزون تر و همچنین معافیت عوارض در نظر گرفته شده که پیش بینی می شود با اعمال این تسهیلات شاهد رونق ساخت و ساز در بافت های فرسوده باشیم.

علیرضا جاوید با بیان این مطلب گفت: بافت فرسوده شهر تهران با سه شاخص ریز دانگی ، نفوذ ناپذیری و ناپایداری بنابر نقشه های مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار بوده است که مقرر شد در فرآیند اجرای طرح تفصیلی در سال دوم ، نقشه های بافت فرسوده مورد بررسی قرار گیرد .وی افزود : بعد از ارائه پیشنهادی که توسط مشاور صورت گرفت، تدقیق بافت فرسوده برای تصویب به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ ارسال و بعد آن برای تایید نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری ارائه خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطر نشان کرد : هم اکنون پیگیری های لازم برای تدقیق بافت فرسوده تهران در حال انجام است و در فرآیند سال دوم اجرای طرح تفصیلی اجرایی خواهد شد .

جاوید با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص رونق ساخت و ساز در بافتهای فرسوده اظهار کرد: در طرح تفصیلی تهران، استفاده از تسهیلاتی مانند اهدای تراکم تشویقی و طبقات افزون تر و همچنین معافیت عوارض در نظر گرفته شده که پیش بینی می شود با اعمال این تسهیلات شاهد رونق ساخت و ساز در بافتهای فرسوده باشیم .

وی در ادامه در خصوص اعطای وامهایی که باید از سوی دولت در این زمینه محقق شود، گفت: علاوه بر مسئولیتهایی که شهرداری در این زمینه دارد، دولت نیز موظف است تا وامهایی را از سوی بانکهای عامل دولتی اعمال کند. معاون شهردار تهران ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال شاهد پرداخت منظم این وامها و همچنین ایجاد خطوط اعتباری آن در بانکهای عامل از سوی دولت باشیم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0