معماری اسلامی بزرگراه امام علی(ع)

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اقدامات زیباسازی در بزرگراه امام علی (ع) خبر داد و گفت: طرح های زیباسازی و المان های شهری مورد نیاز در بزرگراه امام علی (ع) برگرفته از معماری اسلامی است و تلاش شده یکپارچگی بزرگراه که از اصول طراحی شهری است با به کارگیری این نوع فرم، حفظ شود.

مجتبی عبدالهی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد : دراجرای بخش زیباسازی این بزرگراه ، به کارگیری طرح های اسلیمی ، رنگ و فرم هایی که برگرفته از معماری اسلامی است مورد استفاده قرار گرفته و هم اکنون نصب و اجرای آنها در حال انجام است.وی در خصوص نورپردازی پل های بزرگراه امام علی (ع) نیز گفت : این بزرگراه دارای ۵۶ پل است که نورپردازی آنها هم اکنون در حال اجراست و تا جاییکه مقدور باشد تلاش خواهیم کرد نورپردازی آنها را تا زمان افتتاح بزرگراه در ۱۳ رجب به اتمام برسانیم.

معاون خدمات شهری ، عمده ترین کار نورپردازی در این بزرگراه را مربوط به پل شهید محلاتی دانست و اظهار کرد : پل شهید محلاتی ، پل منحصر به فردی است و پایه ها و رمپ و لوپ های متعددی دارد و نورپردازی آن نیاز مند طراحی ویژه ای است ؛ به همین دلیل طرح نورپردازی آن در قالب فراخوانی به مناقصه گذاشته شده است.

عبدالهی با تاکید بر اینکه اجرای نورپردازی های ظریفتر در این بزرگراه بعد از افتتاح آن انجام خواهد شد افزود : برای اجرای نورپردازی این پل عجله ای نداریم چراکه طراحی آن، کار ظریفی است و تلاش داریم کاری شایسته و درخور انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نصب سه دستگاه پل عابر پیاده بر روی این بزرگراه نیز به عهده سازمان زیباسازی گذاشته شده است خاطرنشان ساخت : این پل ها نیز طراحی جدیدی دارند و با آنچه تاکنون در شهر تهران کار شده متفاوت هستند . در طراحی این پل ها از خطوط منحنی استفاده شده و همخوانی با دیگر المان های به کاررفته در این بزرگراه نیز مد نظر قرار گرفته است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0