پاورپوینت مدل اقتصاد پایه

مطالعه بخش هایی از پاورپوینت مدل اقتصاد پایه:

مدل اقتصاد پایه تاکید خاصی برتفکیک فعالیتهای اقتصادی مناطق دارد به طوری که اقتصاد منطقه را به دو بخش تقسیم می کند فعالیت های پایه ای و فعالیت های غیر پایه ای. فعالیت های پایه ای، فعالیت هایی هستند که کالا و خدمات را به خارج از محدوده اقتصاد جامعه صادر می کنند و یا کالاها و خدماتشان را به افرادی عرضه می کنند که خارج از مرزهای اقتصادی جامعه هستند. و فعالیت های غیرپایه آنهایی هستند که نیازهای ساکنین داخل محدوده اقتصادی جامعه را تامین می کند.

فرض اصلی مدل این است که درآمد و اشتغال منطقه بستگی شدیدی به فعالیتهای بخش پایه دارد و عمده تولیدات بخش پایه نیز به خارج از منطقه صادر می گیدد. بنابراین افزایش در تقاضای خارجی برای بخشهای پایه محرک رشد و حرکت اقتصاد منطقه بوده و باعث می شود که از طریق افزایش تقاضای خارجی برای کالا و خدمات بخش پایه، نه تنها درآمد و اشتغال بخش پایه افزایش می یابد؛ بلکه درآمد و اشتغال در بخش غیرپایه نیز افزایش خواهد یافت.

2015-03-17_112432

رمز فایل: www.shahrsazionline.com

دانلود پاورپوینت مدل اقتصاد پایه

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

  1. آرمان سفر :
    ۲۸ مرداد ۹۴

    آقا ممنون از ارایه این پاورپوینت این ترم حسابی با این مبحث درگیر هستم و میتونه کمکم کنه تشکر

0