تصویب طرح جامع توسعه و عمران مهران

مدیر کل دفتر فنی استانداری از تصویب طرح توسعه و عمران (جامع) شهر مهران در کارگروه تخصصی امور زیربنایی خبر داد.

جلال حمره در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی استان اظهار داشت: توسعه طرح جامع در جهت بهره مندی از ظرفیت های محیطی، هدایت و کنترل توسعه کالبدی و اقتصادی – اجتماعی شهر مهران و با هدف ساماندهی وضعیت شهری و توپو گرافی منطقه در راستای سیاستهای شهرسازی عمران و آبادانی کشور است.

وی روند رشد اقتصادی شهر مهران را با توجه به موقعیت مرزی، گشایش مرز و گمرک، دسترسی سریع و آسان به مراکز زیارتی و مذهبی و نیز مسیر ترانزیتی کالا به کشور عراق را مثبت ارزیابی کرد. این مسئول ابراز داشت: وجود مرز و اشتراکات قومی و مذهبی، سابقه تجاری بین دو طرف و نیاز کشور عراق به گسترش مبادلات با استان ایلام از جمله عواملی می باشد که مهران در موقعیت بین المللی قرار داده است.

وی در ادامه افزود: وضعیت اقلیمی، منابع آبی و زمینهای مستعد کشاورزی موجب شده تا مهران به لحاظ واسطه گری و کشاورزی جایگاه ممتازی داشته باشد. مدیر کل دفتر فنی استانداری با اشاره به تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی که مهران با آن مواجه است و نیز وجود مرز بین المللی و نوسانات امنیت ملی عراق، بیان داشت: یکی از نیازهای اساسی شهر مهران الزامات پدافند غیرعامل و مدیریت بحران است که باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه آسیب ریزگردها در مهران بر ضرورت ایجاد کمربند سبز حاشیه این شهر تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه کمربند سبز حاشیه مهران حریم شهر را مشخص می کند مانع ساخت و سازهای غیر قانونی می شود و هم اثرات مخرب ریزگردها را کاهش دهد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0