ثبت جهانی میدان امام در راه یونسکو

مشاور سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به روند تعدیل برج جهان نما گفت: اعضای شورای ثبت جهانی گزارشات کمیته کارشناسی اعزامی به اصفهان و همچنین گزارش آخرین روند تخریب این برج را در کمتر از دو ماه دیگر بررسی و درباره پرونده ثبت جهانی میدان امام تصمیم گیری نهائی خواهند کرد.

همزمان با بازدید نمایندگان سازمان علمی و تحقیقاتی ملل متحد (یونسکو) از اصفهان، مسئولین اداره کل میراث فرهنگی استان به همراه گروه کارشناسان یونسکو از آخرین وضعیت برج جهان نما بازدید کردند.

نمایندگان سازمان یونسکو به همراه محمد حسن طالبیان مشاور سازمان میراث فرهنگی کشور در شورای ثبت، محسن مصلحی مدیر کل میراث فرهنگی استان و جمعی از مدیران سازمان میراث فرهنگی استان با حضور در محل برج جهان نما از آخرین وضعیت این برج بازدید نمودند و در جریان آخرین اقدامات انجام شده در زمینه تحویل آن قرار گرفتند.

محمد حسن طالبیان مشاور سازمان میراث فرهنگی کشور در شورای ثبت جهانی در حاشیه این دیدار اعلام نمود : با توجه به بازدید نمایندگان یونسکو و ابراز رضایت نسبی از روند تخریب برج جهان نما، آخرین فرصت ما برای ارائه گزارش نهائی درباره وضعیت برج جهان نما در اواخر خرداد سال جاری است. وی ادامه داد: اجلاس آتی شورای ثبت جهانی است که در کشور کامبوج برگزار می شود.

طالبیان افزود: با توجه به وضعیت فوق ، اعضای شورای ثبت جهانی گزارشات کمیته کارشناسی اعزامی به اصفهان و همچنین گزارش آخرین روند تخریب این برج را در کمتر از دو ماه دیگر بررسی و درباره پرونده ثبت جهانی میدان امام تصمیم گیری نهائی خواهند کرد.

مشاور سازمان میراث فرهنگی کشور بیان داشت: لذا فرصت ما برای تهیه گزارش نهائی بسیار کوتاه است. و انتظار می‌رود هر چه سریعتر عملیات اجرائی به اتمام رسیده و بتوانیم سرافرازانه در این اجلاس شرکت نموده و از نام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع نمائیم.

پرونده ثبت جهانی میدان امام که در سال ۱۹۷۹ به ثبت جهانی رسیده از سال ۲۰۰۴ میلادی در یونسکو مجددا گشوده شد و نمایندگان این سازمان بین المللی در انتظار آخرین اقدامات مسئولین شهر در راستای حفظ میدان امام(ره) به عنوان دومین میدان بزرگ جهان در فهرست میراث جهانی است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0