حساسیت یونسکو بر متروی اصفهان

رئیس بخش حوزه آسیا و اقیانوسیه شورای ثبت جهانی وابسته به سازمان یونسکو با اشاره به اینکه گویا قرار است بخشی از خط دوم متروی اصفهان از میدان امام(ره) گذر کند، گفت: تا کنون اطلاع چندانی از روند این کار بزرگ نداشته‌ایم و حتی بر خط یک مترو و سرانجام آن نیز بسیار حساس هستیم.

همزمان با بازدید نمایندگان سازمان علمی و تحقیقاتی ملل متحد (یونسکو) از اصفهان، چهار نشست بصورت جداگانه با حضور نمایندگان یونسکو، مسئولان سازمان میراث فرهنگی استان، شهردار اصفهان، مدیران سازمان قطار شهری و مسئولان سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری به ترتیب در مکان سازمان قطار شهری محل پایگاه شهر تاریخی اصفهان، دفتر شهردار اصفهان و دفتر سازمان نوسازی و بهسازی برگزار گردید.

در طی این نشست‌ها جینگ‌فنگ اظهار داشت: ما به این دیدگاه احترام می‌گذاریم لذا برای ما اهمیت دارد که بتوانیم سرمایه ‌های جهانی شما را با کمک خود شما حفظ کنیم.

وی در ادامه افزود: ایران در سال ۱۹۷۲ میلادی و سپس در سال ۱۹۷۹ میلادی ضمن امضاء کنوانسیون های حفظ آثار تاریخی، متعهد شد که ملاحظات جهانی را رعایت کند لذا ما بی‌صبرانه منتظریم تا تمامی اطلاعات مربوط به خط دو متروی اصفهان را دریافت و سپس موارد را با تمامی موازین قانونی بررسی کنیم.

رئیس بخش حوزه آسیا و اقیانوسیه شورای ثبت جهانی ادامه داد: بخشی از مسیر این خط از زیر مجموعه جهانی میدان امام(ره) می‌گذرد و ما تا کنون اطلاع چندانی از روند این کار بزرگ نداشته و صراحتا عنوان می‌کنم در این زمینه و حتی خط یک مترو و سرانجام آن بسیار حساس هستیم.

در ادامه این نشست شهردار اصفهان و مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان نیز سخنانی را در این خصوص مطرح و بیان داشتند که تمامی پرونده‌های خط دو مترو آماده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار سازمان یونسکو قرار خواهد گرفت.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد بیان داشت: شهرداری اصفهان در این زمینه پس از هماهنگی کامل با سازمان میراث فرهنگی و سازمان یونسکو خط ۲ مترو را اجرایی می‌کند.

همچنین مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان نیز در این نشست گفت: در زمینه ادامه فعالیت خط یک مترو نظرات کارشناسان میراث فرهنگی و یونسکو برای ما اهمیت ویژه ای دارد.

طی نشستی که در پایگاه پژوهشی شهر تاریخی اصفهان برگزار شد، بخشی از پرونده خط دوم متروی اصفهان توسط نمایندگان یونسکو و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان مورد بررسی قرار گرفت.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0