ارائه گزارش تخریب برج جهان نما

رییس اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: آخرین فرصت ارائه گزارش نهایی تخریب برج جهان نما اصفهان به یونسکو ماه آینده است.

آخرین فرصت ارائه گزارش تخریب برج جهان نما اصفهان به یونسکو، ماه آینده است محسن مصلحی اظهار کرد: مسوولان شهری با توجه به کوتاه بودن زمان، باید هرچه سریعتر عملیات اجرایی تخریب برج جهان نما را تمام کنند. وی گفت: این گزارش باید برای ارائه در اجلاس آتی شورای ثبت جهانی در کشور کامبوج آماده شود.

وی اظهار داشت: اعضای شورای ثبت جهانی، گزارش های کمیته کارشناسی اعزامی به اصفهان و همچنین گزارش آخرین روند تخریب این برج را در کمتر از دو ماه دیگر بررسی و در باره پرونده ثبت جهانی میدان امام (ره)تصمیم گیری خواهند کرد. مصلحی خاطرنشان کرد: نمایندگان یونسکو از روند تخریب این برج اظهار رضایت کرده و در جریان آخرین اقدامات انجام شده قرار گرفته اند.

میدان امام(ره) در سال ۱۹۷۹ در فهرست آثار یونسکو ثبت شد. ایجاد برج جهان نما پیرامون میدان امام(ره) در سال۲۰۰۴ میلادی حساسیت جامعه جهانی را برانگیخت. یونسکو با بیان اینکه این برج حریم منظر مجموعه میدان امام(ره) را مخدوش می کند، این بنا را در فهرست ‘آثار در معرض خطر قرار داد.

نمایندگان سازمان بین المللی یونسکو در سفر خود با اصفهان، اقدامات انجام شده برای حفظ میدان امام(ره) بعنوان دومین میدان بزرگ جهان در فهرست میراث جهانی را مورد بررسی قرار دادند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0