عمر مفید ساختمان های استاندارد

عضو شورای شهر مشهد گفت: عمر مفید یک ساختمان بر اساس طراحی و ساخت استاندارد، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال است.

جواد داوودآبادی اظهار کرد: در کشور ما بناهایی همچون مسجد گوهرشاد در مشهد و یا بناهای مربوط به عهد صفویه در اصفهان، با رعایت این استانداردها و اصول معماری اصیل ایرانی در ردیف ماندگارترین و برترین بناهای ایرانی و حتی جهانی قرار گرفته اند. عضو شورای شهر مشهد بر لزوم رعایت استانداردهای لازم در ساخت یک بنای ساختمانی تأکید کرد و هرگونه سهل‌انگاری در انجام آن را، یک فعل حرام و مذموم دانست.

داوودآبادی گفت: با توجه به آن که در دین اسلام بر رعایت حقوق همسایگان و عدم ایجاد مزاحمت برای آنان بسیار تأکید شده است، هر بنایی که ساخته می‌شود باید با کمترین مزاحمت و بهترین کیفیت و رعایت استانداردهای لازم ساخته شود. وی بیان کرد: ساخت و سازی که باعث آزار و مزاحمت دیگران شود، عملی نادرست است و با در نظر گرفتن ضرررسانی به ساکنان و همسایگان می‌تواند به عنوان فعلی حرام شمرده شود.

عضو شورای شهر مشهد در خصوص شاخصه‌های معماری ماندگار گفت: در حال حاضر در کشور ساختمان ها با عمر مفید ۳۰ تا ۳۵ سال ساخته می‌شوند که این مدت برای یک سازه ساختمانی عمر بسیار کوتاهی است. داوودآبادی بیان کرد: وجود این گونه بناها در کشور بیان کنننده این موضوع است که ماندگاری یک سازه با طراحی و ساخت صحیح، برای سال‌های متمادی امکان‌پذیر است.

وی کیفیت مصالح ساختمانی و خلق یک معماری اصیل ایرانی با طراحی زیبا و منحصر به ‌فرد اسلامی را، از مهمترین ویژگی‌های یک بنای ماندگار دانست و افزود: امید است با ایجاد بسترهای لازم برای هنرمندان و معماران و تجلی و ظهور این گونه بناها در کشور بتوانیم همچون گذشته رسالت خود را در خصوص ایجاد بناهایی شاخص و ماندگار از همه حیث به نحو احسن انجام دهیم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0