پاورپوینت آشنایی با طرح‌های جامع، تفصیلی و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده

2015-02-03_000958

بخشهایی از پاورپوینت به صورت تصادفی:

مفهوم برنامه‌ریزی

برنامه‌، نمایش منظم و یا رعایت سلسله مراتب فعالیت‌های مربوط به هم و مربوط به یک رشته تصمیمات منظم و برحسب دوره‌های زمانی مختلف است. برنامه‌ریزی تصمیمات منظم براساس سلسله مراتب عملیات است.
عده‌ای دیگر از صاحب‌نظران برنامه را تعیین هدف کوتاه‌مدت و راه رسیدن به آن و یا تعهد برای انجام مجموعه‌ای  عملیات به منظور تحقق اهداف می‌دانند.
امروزه واژه برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های مختلف انسان به کار می‌رود و هیچ جامعه‌ای بدون برنامه‌ریزی، نخواهد توانست پاسخگوی نیازهای مختلف ساکنین خود باشد.
برنامه‌ریزی در زندگی امروزی، در تمام سازمان‌ها و تشکیلات، جایگاه و مفهوم خود را به دست آورده و تمام تصمیمات براساس طرح‌ها و برنامه‌های از پیش اندیشیده شده، اتخاذ می‌گردد. شاید در گذشته، بدون برنامه‌ریزی و دوراندیشی، رسیدن به مطلوبات امکان‌پذیر بود، اما امروزه زندگی مدرن این امکان را نمی‌دهد، چرا که جوامع مدرن از نظر تکنیکی، اجتماعی و اقتصادی بسیار پیچیده‌تر از قبل شده‌اند.
مراجعه به لغت‌نامه انگلیسی "آکسفورد" و لغت‌نامه آمریکایی "وبستر" جهت ارائه تعریفی برای هریک از کلمات برنامه، برنامه‌ریزی کردن و برنامه‌ریز کمک مؤثری برای توضیح مسأله است. در این لغت‌نامه‌ها دیده می‌شود که اسم "برنامه"(plan) و فعل "برنامه‌ریزی کردن"(to plan) دارای چندین معنی مشخص و متمایز می‌باشند. به طور خاص، برای برنامه به عنوان یک اسم معانی زیر پیدا می‌شود :
نمایش کالبدی اشیاء مانند طرح یا نقشه؛
روشی برای انجام دادن امور؛
مرتب کردن قاعده‌مند بخش‌های مختلف یک چیز؛

تعریف اول کاملاً متفاوت از تعاریف دیگر است. زمانی که از طرح و نقشه خیابانی در شهری صحبت می‌شود، منظوری متفاوت از زمانی که درباره برنامه دیدار از همان خیابان صحبت می‌شود در ذهن به وجود می‌آید. اما تعریف دیگری که سایر تعاریف را ترکیب می‌کند و تمایز بین تعاریف را درهم ریخته و تفاوت آن‌ها را مبهم می‌کند نیز وجود دارد و آن زمانی است که درباره برنامه‌ای (طرح) برای یک ساختمان صحبت می‌کنیم. در این تعریف، به طور همزمان هم طراحی فیزیکی ساختمان و هم نحوه دستیابی به اهداف ما در ساختن آن، مدنظر است.

ادامه ….

رمز فایل: www.shahrsazionline.com

آشنایی با طرحهای جامع و تفصیلی

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

  1. حمید کاوه :
    ۱۶ اردیبهشت ۹۶

    عالی است تشکر

0