طرح توسعه بندر شهید رجایی

عملیات اجرایی بخش نخست فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی با حضور معاون اول رئیس جمهور در آستانه دهه مبارک فجر آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و و دریانوردی استان هرمزگان، عملیات اجرایی این پروژه بزرگ بندری و دریایی روز دوشنبه، ششم بهمن در جریان سفر "اسحاق جهانگیری" معاون اول رییس جمهوری به استان هرمزگان کلید زده می شود.
در این مراسم "عباس آخوندی" وزیر راه و شهرسازی، "محمد سعید نژاد" مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی،"جاسم جادری" استاندار هرمزگان و جمعی دیگر از مقامات کشوری و استانی حضور دارند.
بنا بر این گزارش، فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی که شامل احداث ۱۵۰۰ متر اسکله، ۵ میلیون متر مکعب لایروبی و احداث ۵۵ هکتار محوطه کانتینری می باشد، نیازمند ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری است.
بخش نخست فاز ۳ شامل ۴۴۲ متر ساخت اسکله به عمق ۱۶ متر و لایروبی یک میلیون و ۶۵۰ هزار مترمکعب لایروبی غرب حوضچه سوم این بندر می باشد، که با حضور معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته، این طرح با سرمایه گذاری ۷۰ میلیون دلاری بخش خصوصی در مدت ۱۸ ماه اجرایی می شود.
گفتنی است، با اجرای کامل فاز ۳ بندر شهید رجایی ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر به ۸ میلیون TEU افزایش می یابد. ضمن اینکه ایجاد محوطه های کانتینری و کانتینر یخچالی، استقرار شرکت های بخش خصوصی جدید، اشتغالزایی در بخش های بندری و دریایی و تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی در خلیج فارس از جمله مزایای توسعه بزرگترین بندر تجاری کشور است.
یاد آور می شود، حدود ۸۵ درصد از مجموع کل عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری کشور در بندر شهید رجایی انجام می شود، که با اجرای طرح های توسعه این بندر علاوه بر تامین نیاز صادرات، واردات و ترانزیت کشور، نیاز بنادر دیگر منطقه نیز تامین می شود.
شایان ذکر است، حمل و نقل کانتینری به علت سرعت جابجایی در حجم زیاد، رعایت اصول ایمنی و زیست محیطی بهترین شیوه جابجایی کالا بین بنادر نسل جدید دنیا است.
منبع: روابط عمومی اداره کل بنادر و و دریانوردی استان هرمزگان
برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0