اسلاید نظام تقسیمات کشوری

آموزش تقسیمات نظام کشوری که به صورت اسلاید آماده شده است و ارائه ی نهایی فایل پاورپوینت می باشد که می تواند شما را با این تقسیمات آشنا کند.

چکیده آموزش:

نظام تقسیمات کشوری از اهم مسائلی است که یک کشور در حال رشد باید برای انجام برنامه ریزیهای اقتصادی و اجتماعی و اداره بهتر سرزمین و بهره برداری بیشتر،به آن توجه کند. تا زمانی که تقسیمات کشوری صحیحی نداشته باشیم بازده هر گونه برنامه ریزی در سطح ملی ، منطقه ای و محلی ناچیز و احتمالا مغشوش خواهد بود.

در راستای دست یابی به این هدف و با آگاهی از اینکه نظام تقسیمات کشوری در تمام سطوح تمایل به ارتقاء داشته و سابقه ی تقسیمات کشوری در ایران حاکی از این است که با گذشت زمان و متناسب با نیازهای سیاسی و اداری تقسیمات داخلی کشور پیوسته کوچکتر شده و چه بسا که به تدریج از قیود ضوابط طبیعی و انسانی آزاد می شوند . در این تغییرات دگرگونی در ساختارهای فضائی یعنی تحول در شیوه ی معشیت و شدت و ضعف داخل و تصرف انسانی پیوسته نقش موثری برعهده می گیرد و در مقابل نقش عوامل دیگر به تدریج ضعیف تر می گردد.

امروزه با توجه به توسعه ارتباطات محدوده بندی های سیاسی ایران کوشش می شود که مجموعه ای از عوامل طبیعی و انسانی با ملحوظ داشتن قابلیت دسترسی ملاک عمل قرار گیرد،به طوریکه از سال ۱۳۱۶ تا سال ۱۳۸۵ تعداد استانها از ۶ به ۳۰ استان و شهرستانها از ۴۹ به ۳۳۶ و بخشها از ۲۹۰ به ۸۸۹ بخش افزایش یافته است،این روند هم چنان تمایل سیری ناپذیری دارد .

هم چنین به تبع آن ساختارتشکیلات دولت هم بزرگتر شده است .بنابراین درجه بندی سطوح تقسیمات کشوری به ویژه در سطح بخش و شهرستان راه حل جلوگیری از قطعه قطعه و کوچک شدن سرزمین و افزایش نیروی انسانی دولت است.

ادامه دارد …

برای دانلود کلیک کنید

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0