رشد جمعیت حاشیه‌ها

به نقل از خبرگزاری ایسنا، بابک نگاهداری با اشاره به صحبت‌های شهردار تهران در جلسه شورای عالی نظارت بر توسعه شهری افزود: در حال حاضر رشد جمعیت شهر تهران با تمهیدات اندیشیده شده و مجموعه عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مدیریتی به یک و نیم درصد کاهش یافته و در واقع مانند آتشفشانی است که انرژی خود را تخلیه نموده است. اما دغدغه و مشکل جدی از جانب مراکز جمعیتی پیرامون شهر تهران است که رشد جمعیتی بالغ بر ۴.۸ درصد دارد.

وی افزود: نکته مهمی که بسیاری از افراد دقت لازم را به آن ندارند این است که تقریباً تمامی مراکز جمعیتی اطراف تهران اساساً از کنترل شهرداری تهران خارج بوده و بر اساس تقسیمات کشور توسط واحدها و نهادهای دیگری مدیریت می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با بیان اینکه باید به تفاوت شهر تهران و مجموعه شهری تهران توجه شود، تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها در صورت ادامه روند فعلی جمعیت منظومه شهری مستقر در دشت تهران که شامل شهر تهران و شهرها و شهرستان‌های مجاور آن است، ظرف ۱۰ سال آینده به بیش از ۲۲ میلیون نفر خواهد رسید که این موضوع نیاز به تدبیر بیشتری دارد.

نگاهداری در پایان یادآور شد: متأسفانه تمرکز ، توجه خاص و حساسیت‌های بعضاً کاذب به شهر و شهرداری تهران باعث شده تا از اتفاقاتی که در پیرامون شهر تهران در زمینه شهرسازی و مدیریت شهری در حال رخ دادن است غفلت شود، در حالیکه شهرداری تهران همواره بر پایبندی خود به قانون و آمادگی خود برای همه‌گونه همکاری با مراجع ذی‌ربط و استفاده از نظرات کارشناسی تأکید کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0