مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در باره مناطق نمونه گردشگری

شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب کرد که همه پیشنهادات جدید در خصوص ایجاد مناطق نمونه گردشگری ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قبل از تصویب در هیأت دولت به منظور بررسی اثرات کالبدی ناشی از آنها به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برسد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، پیروز حناچی معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی در نامه‌ای به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مصوبات این شورا را درباره مناطق نمونه گردشگری اعلام کرد.
شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۲/۱۰/۹۳ با توجه به پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر لزوم تغییر رویکرد و ایجاد اصلاحات برای استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود گردشگری و با توجه به بند ۱ ماده ۱ و قسمت د بند ۱ ماده ۳ قانون تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن به وزارت مسکن و شهرسازی مصوبه ۱۳/۳/۸۷ خود را به شرح زیر اصلاح و تکمیل می‌کند:
۱٫ کلیه پیشنهادات جدید در خصوص ایجاد مناطق نمونه گردشگری ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قبل از تصویب در هیأت محترم دولت به منظور بررسی اثرات کالبدی ناشی از آنها به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برسد.
۲٫ در اجرای مصوبه های شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مورخ ۲۹/۱۱/۸۶ موضوع گردش کار و زمان بندی مربوط به دستورالعمل ترویج شهرک سازی در کشور و مورخ ۲۷/۱۲/۸۶ موضوع تصویب دستورالعمل ترویج شهرک سازی در کشور و نحوه صدور پروانه تأسیس شهرک و پروانه بهره برداری از آن و همچنین مورخ ۱۳/۳/۸۷ موضوع لزوم تصویب طرحهای جامع گردشگری در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، کمیته ای متشکل از دبیرخانه شورای عالی، سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، وزارت جهاد کشاورزی ، وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل و گردش کار، شاخص ها، شیوه نامه امکان سنجی و مکان یابی و زمان بندی رسیدگی به کلیه مصوبه های کلی مناطق نمونه گردشگری را مشخص نماید.
۳٫ سازمان جنگلها و مراتع و امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین سازمان ملی زمین و مسکن، پیش از طی مراحل امکان سنجی و مکان یابی فوق از تخصیص هر گونه زمین خودداری کنند.
۴٫ استانداری ها و ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی موظفند بر اجرای مصوبه در استان نظارت کنند.
۵٫به منظور ایجاد هماهنگی و تدقیق تصمیمات متخذه در خصوص ایجاد مناطق گردشگری، سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، بازنگری انواع مناطق گردشگری و آئین نامه های مرتبط با آن را به منظور هماهنگی در شورای عالی ارائه و سپس جهت تصویب نهایی با استناد به بند ۱ ماده ۲ قانون تأسیس شورای عالی به هیأت دولت پیشنهاد نماید.
۶٫ کلیه طرحهای مصوب گردشگری- در هر مرحله ای که هستند- در کمیته بند ۲ این مصوبه و براساس ملاک هایی چون وجود یا فقدان ارزیابی های جامع زیست محیطی، نوع و نحوه مالکیت اراضی، نوع و میزان و تناسب بارگذاری ها، نوع و میزان سرمایه گذاری، انطباق با طرحهای فرادست، ارزیابی تأثیرات طرح بر عامل جاذبه گردشگری و افق طرح مصوب و … دسته بندی گردد. براین اساس کمیته مذکور شیوه نامه اجرایی را به منظور اتخاذ تصمیم درباره نحوه ادامه کار این طرح ها تهیه و جهت تصویب نهایی به شورای عالی ارائه کند. بدیهی است هر گونه اقدام در خصوص این طرح ها موکول به تهیه و تصویب آنها در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خواهد بود.
دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری موظف است پیگیری لازم جهت تدوین این شیوه نامه را حداکثر ظرف مدت دو ماه اعمال کند.
منبع: شورای عالی شهرسازی و معماری
برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0