سوالات آزمون دکتری برنامه ریزی روستایی ۹۳

سوالات آزمون دکتری رشته برنامه ریزی روستایی ۱۳۹۳  که برای شما شهرسازان عزیز قرار دادیم.می توانید این بسته کامل را دریافت کنید.

برای دانلود سوالات کلیک کنید

پسورد: www.shahrsazionline.com

(با حروف کوچک نوشته شود)

تحلیل سوالات دکتری جغرافیا و برنامه ریزی روستایی (دولتی- ۹۳)

در سال گذشته(۹۲) که کنکور دکتری جغرافیا و برنامه ریزی روستایی به صورت تخصصی و نیمه متمرکز برگزار گردید تعداد سوالات درس " روش تحقیق" 30 سوال،"دیدگاه ها نظریه های توسعه روستایی" 15 سوال و"مکتب های جغرافیایی" 15 سوال بوده است.در سال ۹۳ تعداد سوالات درس " روش تحقیق" 30 سوال،"دیدگاه ها نظریه های توسعه روستایی" 30 سوال و"مکتب های جغرافیایی" 30 سوال بوده است که در مقایسه با سال گذشته ۳۰ سوال به دفترچه ازمون افزوده شده و از طرفی زمان ازمون نیز از ۹۰ دقیقه به ۱۲۰ دقیقه افزایش یافته شده است.سؤال‌های سال پیش(۹۲) به صورت حفظی از کتاب های مشخص و جزوات اساتید دانشگاه های شهید بهشتی و تهران گرفته شده بود . تعداد کمی از سوالات به صورت مفهومی در دروس اختصاصی بکار گرفته شد،ناگفته نماند که ۱۵ سوال نظریه های توسعه روستایی سال گذشته از جزوه کلاسی استاد عباس سعیدی گرفته شده بود که داوطلب با ۱دور مطالعه به راحتی می توانست به ۱۰ سوال پاسخ صحیح دهد اما سال ۹۳ سوالات از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و از منابع متعدد تری نسبت به سال گذشته اقتباس شد. درس روش تحقیق در هر ۲ سال( ۹۲ و ۹۳) ۳۰ سوال بوده که سال گذشته یعنی ۹۲ از کتاب ها و منابع محدودی گرفته شده بود و سوالات بیشتر به شکل حفظی بوده ولی سال ۹۳ تمام سوالات به شکل مفهومی و فوق سخت و از سرفصل و منابع متعدد و جزوات کلاسی گرفته شد که سطح سوالات را به شکل چشم نوازی بالا برد.
نتیجه گیری:
کوتاه سخن آنکه سطح سوالات سال ۹۳ نسبت به چند سال گذشته بالاتر و مفهومی تر بوده که این خود نوید بخش حرکت رو به شتاب مجموعه علوم جغرافیا به سمت کاربردی تر شدن این رشته در مبان سایر رشته های علوم انسانی می باشد .

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0