نوسازی بافت های فرسوده سمنان

شهردار سمنان از بودجه حدود ۱۳۰ میلیارد تومانی شهرداری سمنان در سال ۹۲ خبر داد.

مهدی خراسانیان ۵۴ میلیارد تومان این بودجه، جاری است که از این مقدار ۲۰ میلیارد تومان یعنی حدود ۴۵ درصد بودجه جاری شهرداری به اجرای طرح‌های عمرانی شهر اختصاص یافته است.

وی در خصوص برنامه مدیریت شهری سمنان برای بافت فرسوده و مقاوم سازی بناها گفت: سازمان نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده، به طور جدی وارد عرصه نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهر سمنان شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد معابر و راه‌های اصلی در بافت فرسوده موجب احیاء، توسعه و دگرگونی در بافت فرسوده شهر خواهد شد گفت: اجرای طرح ۳۰ متری از خیابان ابوذر به بلوار شریف واقفی که امسال به بهره برداری می‌رسد از جمله اقدامات انجام شده شهرداری سمنان در این راستاست.

شهردار سمنان همچنین تملک و تجمیع پلاک‌های ریزدانه و احداث بلوک‌های جدید را از دیگر برنامه‌های در دست اجرا سازمان نوسازی و بهسازی بافت فرسوده سمنان برشمرد.

وی همچنین با اشاره به دیگر طرح‌ها در دست اجرای شهرداری سمنان در سال جاری گفت: عملیات اجرایی پارک کوهستان در سال جاری آغاز شده و تکمیل آن از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است.

خراسانیان اضافه کرد: مشکل اصلی در احداث پارک کوهستان سمنان، بحث واگذاری ۲۰۰ هکتار زمین مورد نیاز این طرح توسط مسکن و شهر سازی است که پیگیری‌ها جهت رفع موانع و اجرایی شدن این طرح ادامه دارد.

شهردار سمنان با اشاره به شعار امسال نیز گفت: رهبر معظم انقلاب هر ساله با انتخاب شعار سال، راه و افق پیش رو را مشخص می‌کنند. همچنین از آنجا که کشور ما، کشوری ولایی است و در سال جاری نیز با توجه به برگزاری دو انتخابات مهم و شرایط اقتصادی، ضرورت پرداختن به این شعار و تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی بیش از پیش احساس می شود.

خراسانیان تصریح کرد: حماسه سیاسی ان شاء الله در ۲۴ خرداد ماه با انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرها و روستاها به نمایش گذاشته می‌شود.

وی در خصوص اینکه شهرداری‌ها تا چه حد می‌توانند به تحقق شعار امسال کمک کنند گفت: توجه به حماسه اقتصادی در مجموعه شهرداری ها نمود و الزام بیشتر دارد چرا که شهرداری‌ها، بودجه و اعتبار دولتی ندارند و می‌بایست تمام بودجه مورد نیاز خود را در قالب بحث درآمدزایی بیشتر کسب کنند؛ چرا که هر چه میزان درآمد شهرداری بیشتر باشد شهروندان می توانند از خدمات بیشتری بهره مند شوند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0