نام دروس و ضرایب کارشناسی ارشد مجموعه برنامه ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری

کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری

این مجموعه از جمله رشته‌هایی است که در نیم قرن اخیر مورد توجه بسیار واقع شده است و دانشکده‌های معروف بسیاری به آن روی آورده‌اند. این رشته، امروزه، کمک قابل توجهی به حل معضلات در سطح شهر و کل جوامع کرده است و توانسته جایگاه ویژه ای برای خود کسب کند.

در کشور ما نیز نیاز به متخصصان و کارشناسان این رشته شدیداً احساس شده و می‌شود، دانشگاه‌های مختلف نیز سعی دارند تا امکان ادامه تحصیل در این رشته را فراهم کنند. نیاز به این رشته از جانب مدیران کشور نیز احساس شده است و بسیاری از مدیران شهری سعی در یادگیری این دانش، به صورت دانشگاهی و غیره داشته‌اند.

این مجموعه در واقع به عنوان یک پل ارتباطی بین علوم گوناگون به حساب می‌آید، از علوم انسانی مانند جامعه‌شناسی، اقتصاد، مدیریت و … گرفته تا علوم فنی و مهندسی، مانند عمران، تأسیسات، ترافیک، حمل و نقل و … به همین دلیل جزء رشته‌های شناور محسوب می‌شود.

مجموعه برنامه‌ریزی شهری‌، منطقه‌ای و مدیریت شهری یک زیر مجموعه از رشته شهرسازی است و همانطور که از نام آن پیداست شامل سه گرایش می‌باشد. توضیحات مربوط به هر گرایش به طور جداگانه در بخش مربوطه آورده شده است.

 

ضرایب دانشگاه سراسری مجموعه برنامه ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری براساس دفترچه سال ۹۴

 

عناوین دروس امتحانی: ۱- زبان عمومی و تخصصی، ۲- مباحث عمومی شهرسازی ایران، ۳- مبانی نظری برنامه ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری، ۴- تاریخ شهر و شهرسازی، ۵- آمار و روش ها و فنون برنامه ریزی، ۶- آزمون عملی تشریحی و تحلیلی.

 

رشته گرایش ضرایب دروس امتحانی به ترتیب دروس
(از راست به چپ)
۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶
۱) برنامه ریزی شهری ۲ ۳ ۳ ۲ ۲ ۴
۲) برنامه ریزی منطقه ای ۲ ۳ ۳ ۲ ۲ ۴
۳) مدیریت شهری ۲ ۳ ۳ ۲ ۲ ۴

 

توضیح: در این کدرشته امتحانی، آزمون به صورت تستی و تشریحی برگزار می کردد و پس از تصحیح اوراق تستی، از داوطلبانی که با توجه به نمره اکتسابی، مجاز به انتخاب رشته می باشند، آزمون تشریحی بعمل خواهد آمد. ضمناً کلیه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد پیوسته رشته معماری که حداقل واحد درسی را گذرانیده باشند، در صورت تمایل می توانند در این رشته شرکت نمایند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0